Visita a La Seu d’Urgell dels joves escolapis en formació

47 membres de la Congregació dels Pares Escolapis de St. Josep Calassanç, que actualment estan en camí de fer la seva professió solemne, van visitar el dilluns 15 de juliol els espais on va viure i va treballar Sant Josep Calassanç, el seu fundador, a La Seu d’Urgell. La visita formava part del pelegrinatge que la Congregació organitza cada any en aquesta ruta calassància, amb religiosos de diversos indrets del món: Senegal, Camerun, Argentina, Xile, Filipines, Hongria Polònia i Vietnam… Els acompanyava el P. Aniol Noguera.

El grup va iniciar la seva ruta per La Seu d’Urgell visitant l’Arxiu diocesà, on Mn. Benigne Marquès, Arxiver d’Urgell i el Sr. Josep Ràbade, els van ensenyar l’Arxiu i els principals documents històrics que feien referència a la vida de St. Josep Calassanç.

A continuació el Sr. Arquebisbe, Mons. Joan-Enric Vives, saludà els integrants del grup i els va acompanyar a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell on els donà la benvinguda i els felicità per la seva presència a La Seu d’Urgell. Tot seguit, el Rector de la Parròquia de Sant Ot i Vicari General, Mn. Ignasi Navarri, els guià una visita per la Catedral i un recorregut on van poder visitar la casa del carrer Major de la ciutat on va viure Sant Calassanç.

Finalment el grup va poder visitar el Museu diocesà d’Urgell guiats per la Sra. Teresa Font, conservadora.