Vetlla de Pentecosta amb el conferiment de l’Acolitat i l’Admissió als Ordes

El dia 30 de maig, Vígilia de Pentecosta, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, va presidir la Missa solemne de la Vigília de la Pentecosta a la Catedral dins la qual va rebre el ministeri de l’acolitat el seminarista Martín Candela Azorín i va ser admès com a candidat al sagrament de l’Orde el seminarista Alejandro Vargas Moncada. Van concelebrar els Vicaris, el Secretari general i el Rector del Seminari diocesà Mn. Gabriel Casanovas.

Una bella i joiosa Eucaristia de culminació de la Pasqua celebrada a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell en gran part celebrada en castellà en atenció a les famílies dels dos seminaristes originaris de Yecla (Múrcia) i Medellín (Colòmbia) que estaven unides a la celebració a través del canal youtube del Bisbat d’Urgell que va emetre en directe la celebració, així com les Parròquies de Tremp i els amics del camí neocatecumenal i del curs del Seminari Major Interdiocesà.

L’Arquebisbe a la seva homilia glossà les lectures proclamades a la Missa de la Vetlla de Pentecosta remarcant com l’Esperit Sant fa que tot reneixi en l’Església com a la primera lectura profetitzava el profeta Ezequiel: “Us infondré el meu esperit i recobrareu la vida, i us deixaré en el vostre territori. Llavors sabreu que jo, el Senyor, ho he anunciat i ho he complert”. I Jesús a l’Evangeli promet que de l’interior del creient brollaran rius d’aigua viva, rius de servei i amor, que fecundarà tot el seu entorn, i la comunitat cristiana. L’Esperit Sant remarcà l’Arquebisbe és l’ànima de l’Església, qui ens consola, qui dóna els carismes i qui fa fructificar l’acciò apostòlica i missionera del cristians.

Adreçant-se especialment als seminaristes els glossà les paraules dels ritus d’acolitat i admissió: ser assidu en el servei de l’altar en el cas de l’acolitat i la manifestació pública d’oferir-se a Déu i a l’Església per exercir l’Orde Sagrat en el cas de l’admissió.
Durant tota la celebració es van tenir molt presents afectuosament les famílies d’aquests dos seminaristes, que des de lluny estaven unides a la Diòcesi, que viu un moment de joia per aquestes dues vocacions que s’acosten a les ordenacions diaconals i presbiterals.