Urgell prega per les víctimes de la pandèmia

El dissabte dia 25 de juliol, al vespre, units amb totes les altres Diòcesis germanes de Catalunya i d’Espanya, la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, va acollir la celebració d’una Eucaristia per pregar per les víctimes de la pandèmia Covid-19 al Bisbat, però també a tot el país i arreu del món. L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives i concelebrada pels Vicaris Generals d’Urgell, Mn. Josep M. Mauri i Mn. Ignasi Navarri i pel Secretari general Mn. David Codina.

Va comptar amb la presència de l’Alcalde de la ciutat de La Seu d’Urgell, Il·lm. Sr. Jordi Fàbrega; el Tinent d’Alcalde de La Seu d’Urgell, Sr. Joan Gurre​ra; els Regidors de l’Ajuntament Joan Barrera i Antoni Nadal; el Brigada Cap de la Secció Fiscal de la Guardia Civil; tots els Magistrats del Jutjat de La Seu d’Urgell; el Director de Càritas Diocesana d’Urgell, membres del Retaule de St. Ermengol i de la Germandat de St. Sebastià, així com diversos familiars de persones traspassades des de l’inici de la pandèmia a la ciutat de La Seu d’Urgell.

A la seva homilia, l’Arquebisbe va subratllar que aquella Eucaristia era per recordar i encomanar les víctimes de la pandèmia del Covid-19 al nostre Bisbat, i arreu, en comunió amb les Diòcesis d’Espanya que els dies 25 i 26 de juliol celebraven també aquest funeral i s’uniran en pregària eficaç davant de Déu. L’Arquebisbe Joan-Enric recalcà com han estat uns moments molt tristos a causa de la pèrdua de vides humanes i com l’Eucaristia era per acompanyar les famílies i també pregar pels malalts i per tota la crisi humanitària que estem vivint.

Glossà les lectures proclamades en aquell diumenge. La primera lectura, del 1er Llibre dels Reis, on Salomó demana discerniment per “saber escoltar, fer justícia i destriar el bé i el mal”. Què demanaríem nosaltres? On va el nostre desig? On hi ha el teu desig allí ha el teu cor… Animà a desitjar les coses més importants, Déu, la fe. I a la segona lectura de Rm 8,28-30 es proclamà el text profund que anuncia que “Déu ho disposa tot en bé dels qui l’estimen, dels qui ell havia cridat per decisió seva […]. Ell, que els havia destinat, els crida, els fa justos i els glorifica. Finalment glossà l’Evangeli proclamat de St. Mateu que parla que el Regne de Déu és com trobar un tresor, com trobar una perla fina, de gran valor i saber discernir i vendre, perdre el que té menys valor.

Finalment animà a pregar pels difunts; perquè reposin en pau i que els seus familiars trobin el consol de l’adéu ben dit i del dol ben viscut; per acompanyar-nos en aquests moments tan dolorosos de pèrdua dels qui hem estimat tant aquí a la terra, i ajudar-nos a tirar endavant com a famílies i com a humanitat. Pregar pels difunts i per les seves famílies és un deure i el fem ben de cor. També animà a pregar i enviar un missatge d’esperança a totes les persones grans i vulnerables; especialment les que viuen en residències o tasten la dura prova de la soledat; sense oblidar els infants que han hagut d’estar tancats i sense escola, especialment els qui pateixen més carències. Fem-los saber que els estimem i que els necessitem; que volem tenir-los amb nosaltres i que trobin solucions a les seves necessitats. I va voler agrair tanta gent bona que amb treball i sacrifici han fet possible, i encara ho estan fent, que tirem endavant dins de la pandèmia; pensem en tants gestos petits i grans de servei i de bondat.

Per últim va voler pregar demanant llum per a les autoritats, els responsables de la vida social, les institucions i també per a cadascun de nosaltres -perquè les responsabilitats sempre han de ser compartides-, per tal de sortir units i enfortits d’aquesta prova, potser més humils, però segur que també més forts i més solidaris, més atents al que realment és essencial en la vida.

L’Arquebisbe va voler felicitar l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, amb el seu Alcalde al davant, però també a tots els Regidors, per l’esforç que han dut a terme perquè la ciutat pugui haver viscut i estigui vivint aquesta pandèmia de la millor manera possible i va voler agrair profundament totes les entitats com Càritas Diocesana d’Urgell i altres institucions que s’han bolcat per ajudar en aquests moments.