Urgell participa en la 18a Jornada de Mestres i Professors de Religió a Catalunya

Deu mestres de religió del bisbat Urgell, encapçalats pel delegat d’ensenyament Mn. Pepe Chisvert, van participar en la XVIII Jornada de Mestres i Professors de Religió de Catalunya i Andorra, el dissabte 13 d’abril, al Seminari Conciliar de Barcelona. La trobada organitzada per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i el Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC), enguany sota el lema “AprendrEnsenyar”, comptà amb el suport de les editorials Baula i Santillana.

Més d’un centenar de professors de religió de les diòcesis amb seu a Catalunya van assistir a les conferències “La pedagogia de Déu” a càrrec de Jordi Cabanes, llicenciat en història i sotsdirector del Col·legi Abat Oliba – Spínola pel matí; i “La identitat i el diàleg, un binomi irrenunciable per a l’ensenyament de la religió”, a càrrec de Rafael Muñoz i Mn. Pepe Chisvert, delegats d’ensenyament de l’Arquebisbat de Tarragona i del Bisbat d’Urgell respectivament.

Durant la Jornada els assistents també van poder participar en dos dels vuits tallers sobre diferents temàtiques relacionades amb l’Ensenyament de la Religió (ERE) des de diferents perspectives, com ara: “Veniu i ho veureu”, una introducció i presentació de la proposta de creixement espiritual per a infants i joves seguint la metodologia Montessori impartir pel doctor en filosofia de La Salles (URL) Aleix Bonfill; “Educar per la Vida i l’Esperança”, on el psiquiatra Enric Armengou, membre del patronat de la Fundació Ajuda i Esperança, facilita eines per detectar actituds auto lesives en l’alumnat i formar al professorat en la prevenció del suïcidi fomentant l’acompanyament i la recerca de sentit; o “La gestió emocional a l’aula” a càrrec de la doctora en psicologia Pilar Muro, on dóna eines per la gestió de la conflictivitat en l’alumnat seguint el paradigma del mestratge de Jesús.

La Jornada clogué amb l’Eucaristia presidida per Mons. Joan Planellas, Arquebisbe de Tarragona i bisbe responsable del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC).

Programa en PDF