Urgell és la diòcesi amb major participació d’infants en el Concurs Bíblic de Catalunya

El Concurs Bíblic per a infants i joves de Catalunya atorgarà els seus premis el proper dissabte 29 de maig a les 12 del matí a la Casa del Bisbat en un acte obert al públic, als participants i les seves famílies, i als professors i catequistes que han treballat per a que fos una realitat el projecte.

Enguany han participat a Catalunya 65.079 nens i nenes i joves, que han fet treballs de comentari, de dibuix, i el concurs informàtic. La Diòcesi d’Urgell es on s’ha participat amb més empenta: és la diòcesi catalana amb major nombre de participants sobre el total possible: 5.639 de 85 centres diferents entre escoles i catequesis.

Això ha estat valorat molt positivament per Mn. Pepe Chisvert, Delegat Episcopal d’Ensenyament, que assenyala la tasca quotidiana dels mestres i professors de religió com una peça clau en aquests resultats del Concurs. L’alt seguiment de les classes de religió en els centres d’ensenyament de l’àrea geogràfica de la diòcesi d’Urgell i d’Andorra han fet possible també l’alta participació.

El Concurs Bíblic compleix el 25è aniversari, un moment important. L’obsequi de participació és enguany una edició especial de la Biblia Interconfessional Catalana (BCI) pel Concurs Bíblic del Nou Testament. Els guanyadors dels diferents premis tindran un regal afegit.

Els alumnes participants s’han distribuït de la següent manera: 3.697 ho han fet al Concurs Bíblic en centres d’estudis i 224 en les catequesis parroquials, 63 ho han fet al concurs bíblic de Redacció, en els centres d’estudis, 1.542 en el de dibuix en les escoles i 43 en les catequesis i 70 ho han fet en el concurs bíblic informàtic a les escoles. Pel que fa a les escoles, han participat 70 centres públics, 8 privats confessionals, 2 de privats aconfessionals i cinc catequesis parroquials.

L’acte de lliurament dels premis serà presidit per Mons. Joan-Enric Vives, amb la presència del representant de la Federació de Cristians de Catalunya, organitzadora del Concurs, el Delegat Diocesà d’Ensenyament, Mn. Pepe Chisvert, i el Vicari General, Mn. Joan Pujol.

Fotos: Alguns dels guanyadors dels premis de l’any passat

Aitor Sort (Oliana)Albert Boldú (Santa Coloma)Andrea Filipa (Santa Coloma)Ariadna Dona (Escaldes-Engordany)Eduard Minguell (Barbens)