Un nou vitrall a l’església de Linyola

vitrall_jordi_batista__55_

Una vegada més la parròquia de Linyola s’ha vestit de festa per a ensenyar i agrair una nova obra artística que lluirà en aquest temple. Si fa pocs dies era un quadre amb el tema del Sant Sopar que esdevenia notícia, ara és un vitrall amb una temàtica de l’Any de la Fe, la imatge simbòlica i bíblica de l’Esperit Sant, en la seva forma de colom.

Aquest dissabte i diumenge, 13 i 14 d’octubre s’ha mostrat als fidels linyonencs aquest vitrall que il·luminarà amb els seus colors la sagristia. L’obra ha estat realitzada pel Sr. Jordi Batista Ramon, que després de 8 mesos de feina i gairebé un miler de peces (exactament 965 peces) ha realitzat un esplèndid vitrall que, com diu l’autor, representa l’Esperit Sant en un esclat de llum i de dons. L’autor prefereix titular la seva obra com Il·luminació, un adient títol per a parlar de la tasca de l’Esperit Sant en l’Església i el món. Una original i bonica manera de contribuir i encetar l’Any de la Fe en una de les parròquies del nostre Bisbat.

L’artista afeccionat ha explicat que la idea neix del mateix Consell Parroquial i del Rector, Mn. Pere Cañada, que li encomanen aquesta feina. Una feina que li ha portat moltes hores, però en la qual també hi ha trobat una manera de deixar la seva petjada com a creient en l’església parroquial. La parròquia ha editat un fulletó a tot color que recull la història i el procés d’elaboració d’aquesta peça artística, que passa a formar part del patrimoni històric i artístic de Linyola. En aquest sentit també es pot ressaltar el gran vitrall de la rosassa del temple gòtic, una obra dissenyada per Yukiko Murata i que fa referència a l’episodi bíblic de la Creació.

Els fidels que han assistit a la presentació han remarcat la bellesa i la lluminositat de l’obra, a més de la seva complexitat, ja que com un trencaclosques de petits fragments de vidre, al final, units, dibuixen el símbol de l’Esperit Sant. Així el nou vitrall compleix la funció dels vitralls en les nostres esglésies: aportar llum i, com aquesta vegada, un missatge als fidels i visitants que el contemplin.
vitrall_jordi_batista__48_vitrall_jordi_batista__73_vitrall_jordi_batista__78_