Trobada pasqual del Seminari Interdiocesà a La Vall d’Aran

img_1579Els dies 26 al 28 d’abril els seminaristes del Seminari Major Interdiocesà han passat uns dies de convivència i coneixement d’un Bisbat de Catalunya a la Vall d’Aran, del Bisbat d’Urgell, acompanyats pels seus formadors Mn. Norbert Miracle, Mn. Pere Oliva i Mn. Ignasi Navarri i per l’Arquebisbe d’Urgell.

Han tingut oportunitat de conviure a la casa de colònies de Betlan, i de visitar Bossòst i Vielha el primer dia, resant Vespres i celebrant l’Eucaristia de Pasqua amb la Comunitat de les Religioses de la Sda. Família de Villefranche i els feligresos de la Vall d’Aran a St. Miquel de Vielha.

També van poder realitzar el segon dia una excursió a l’Artiga de Lin i als Uelhs deth Joeu (o Güells del riu Jueu), visitant després Salardú i Arties, admirant la seva riquesa patrimonial.

El tercer dia han visitat el Conselh Generau d’Era Val d’Aran, on han estat rebuts pel Magnf. Sr. Síndic Frances Boya, el Museu Etnològic i han celebrat l’Eucaristia a l’església de Betlan.

Durant la seva estada han estat informats per l’Arxiprest Mn. Pere Balagué i el Rector de Bossòst Mn. Lluís Eduard Salinas sobre la història de la Vall d’Aran i l’activitat pastoral que s’hi porta a terme envers els aranesos que hi viuen, uns 10.000, i els milers de visitants que hi acuden per al turisme especialment d’esquí a l’hivern i de turisme familiar i excursionisme a l’estiu. També han assistit a una conferència sobre la llengua aranesa i la recent traducció del Nou Testament a la llengua aranesa, variant de l’occità, per part de Mn. Jusèp Amiell, antic Arxiprest de la Vall.

img_1729img_1573