Trobada interdiocesana de preveres a Tarragona i 1750è aniversari del martiri de St. Fructuós, bisbe de Tarragona, i dels seus diaques Auguri i Eulogi

Els deu bisbes de Catalunya, acompanyats de 350 preveres i diaques de tot Catalunya i de una gran afluència de poble fidel, han celebrat el mateix dia de la festa martirial, 21 de gener, en el mateix amfiteatre romà de Tarragona on foren cremats vius, el 1750è. aniversari del martiri de Sant Fructuós, bisbe de Tarragona, i dels seus dos diaques, Sant Auguri i Sant Eulogi.

Les Actes autèntiques del martiri, esdevingut el divendres 21 de gener de l’any 259, sota els emperadors romans Valerià i Gal·liè, són les primeres de l’Església a Hispània.

La celebració eucarística, que ha estat presidida per l’arquebisbe metropolità de Tarragona i President de la Conferència Episcopal Tarraconense, Mons. Jaume Pujol i Balcells, ha tingut lloc al matí, a la mateixa hora en què, segons les Actes, els tres sants eren cremats vius a la foguera. En acabar, el Sr. Cardenal-Arquebisbe de Barcelona i els 8 bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya, amb el bisbe emèrit de Girona Carles Soler, que havien convocat els preveres i diaques a celebrar aquesta Jornada interdiocesana a Tarragona, els han dirigit un Missatge, en què, entre altres coses, els diuen:

Hem de reviure la gràcia de l’ordenació que vam rebre per la imposició de les mans dels successors dels Apòstols. Aquesta gràcia no la podem tenir esmorteïda dins nostre, l’hem de fer vibrar amb nou ardor, ens ha d’omplir de zel que ens porti, sense parar, a anunciar l’Evangeli de la vida, a repartir els dons que Déu ha posat a les nostres mans i a donar-ne testimoni decidit i convençut, com ho van fer Sant Pau i Sant Fructuós.” I afegeixen: “No ens cansem de donar testimoni de Crist en les diferents institucions, grups, àmbits i sectors de la nostra societat, amb una actitud positiva, ferma i esperançada. No ens deixem vèncer per les dificultats, oblits i incomprensions. Estiguem convençuts que mentre fem tot això estem fent un servei a les persones i al bé comú de la nostra societat, tant si ens ho reconeixen com si no. La nostra Església s’ha de trobar ben situada en una sana laïcitat positiva, amb un gran respecte a la justa llibertat religiosa de totes les persones i institucions religioses i amb un renovat impuls ecumènic, com ens ho demana el papa Benet XVI en aquest Any Paulí.”

L’Any Jubilar dedicat als sants màrtirs tarragonins serà clausurat el pròxim diumenge dia 25 de gener -sota la presidència del legat del Sant Pare, Emm. Sr. Cardenal Julián Herranz, president emèrit del Consell Pontifici per als Textos Legislatius-, amb una solemne Eucaristia, a la catedral de Tarragona, a les 17 h. en la qual participarà també l’Excm. Sr. Nunci Apostòlic.

A la vigília, al vespre, a la Catedral metropolitana de Tarragona, s’estrenarà l’Oratori “Pau i Fructuós”, compost per Mons. Valentí Miserachs, prevere vigatà, director del Pontifici Institut de Música Sacra de Roma.

dsc7030edsc7055edsc7064edsc7032edsc7036edsc7060edsc7091edsc7094e