Trobada formativa dels preveres recentment ordenats o incardinats a Urgell

Els dies 25 i 26 de març al Seminari diocesà d’Urgell va tenir lloc una trobada anual de l’Arquebisbe Joan Enric amb els joves sacerdots i diaques ordenats els darrers deu anys o que han vingut a incorporar-se a la Diòcesi. Van assistir-hi set preveres i diaques, acompanyats per l’Arquebisbe i el Vicari de Pastoral, Mn. Antoni Elvira.

Foren dos dies de formació permanent, de fraternitat sacerdotal i de pregària amb el Bisbe, amb esperit de comunió i a prop dels seminaristes diocesans. El primer dia van poder compartir les seves inquietuds més personals en un clima de confiança i fraternitat sacerdotal així com els reptes i oportunitats del seu novell ministeri sacerdotal o diaconal. Seguiren el qüestionari que el bisbe d’Eivissa havia donat a la seva intervenció del matí sobre el ministeri de comunió i evangelització del prevere.

Al vespre després del res de Vespres pogueren compartir plegats un sopar de germanor al Seminari i una vetllada amb diàleg sobre diversos aspectes pastorals, litúrgics i jurídics sobre el seu fer pastoral com a preveres.

L’endemà, dia 26, els preveres van iniciar la jornada amb la pregària de Laudes presidits per l’Arquebisbe. Després el mateix Arquebisbe els va oferir informacions rellevants de la Diòcesi i els preveres van mantenir un diàleg pastoral amb ell. Mn. Antoni Elvira els va presentar el catecisme d’adults de la CEE “Buscad al Señor” pensat pels no batejats, pels catecúmens i pels qui han rebut els sagraments de la iniciació cristiana però redescobreixen la fe.

A continuació, el grup es va desplaçar fins al Museu Diocesà d’Urgell i la Sala Capitular del Capítol Catedral, on van girar una visita guiada acompanyats del Vicari General, Mn. Ignasi Navarri i del Vicari episcopal, Mn. Antoni Elvira, així com del mateix Sr. Arquebisbe.

La trobada formativa es clogué amb el dinar fratern al Seminari diocesà.