Trobada Diocesana de Vida Creixent a Andorra la Vella

img_1255

El dia 20 de març, unes dues-centes persones d’arreu del Bisbat van participar a la Trobada Diocesana de Vida Creixent que es va celebrar a Andorra la Vella. A partir de dos quarts d’onze, els participants han començat a arribar a la Plaça del Poble de la capital del Principat d’Andorra, i a les onze s’han reunit al Centre de Congressos.

M. Carme Ribes, Presidenta Diocesana de Vida Creixent, va donar la benvinguda a tots els presents i va donar la paraula al consiliari diocesà, Mn. Manel Pal, que va expressar “la joia de trobar-se en Crist, motiu d’enriquiment interior”, i a l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan Enric Vives, que va definir “Vida Creixent” com “un Moviment que obre perspectives d’acció, dóna ales a l’etapa de la vellesa i sembra amor, apostolat, esperit de servei i ganes de continuar actius i creatius”.

Com a tema de formació central, Mn. Ramon Sàrries, Arxiprest de les Valls d’Andorra i biblista, va presentar la Carta apostòlica del Papa Benet XVI Porta Fidei (“La porta de la Fe”) amb la qual es convoca l’Any de la Fe, tot posant en relleu la importància del documents conciliars del Vaticà II i el Catecisme de l’Església Catòlica.
Tot seguit, van cloure l’acte al Centre de Congressos algunes breus salutacions per part del Sr. Sergi Òliba, President Interdiocesà de “Vida Creixent” a Catalunya, que va parlar dels grups de Vida Creixent com “petites comunitats d’estimació”; del Sr. Josep M. Creus, representant “Vida Creixent” del Bisbat de Solsona; la Sra. Carme Cerqueda de La Seu d’Urgell, que va agrair la dedicació del Sr. Carles Dalmau durant els seus vint anys de presència al Bisbat d’Urgell; i del Sr. Carles Dalmau, que va convidar a “donar el propi testimoni amb claredat i convicció”.
Després els participants es van aplegar a l’església parroquial de Sant Esteve d’Andorra la Vella per celebrar l’Eucaristia, presidida per l’Arquebisbe d’Urgell i concelebrada per deu preveres diocesans. Tot comentant l’Evangeli proclamat de la guarició d’un home paralític a la piscina (Jn 5, 1-16), Mons. Vives va esperonar tothom a revifar la pròpia fe en el Senyor Jesús i a escoltar la seva veu que ens diu a cadascun de nosaltres: “Pren la llitera i camina”.
La trobada, amb un to festiu i molt fratern, va concloure amb un dinar de germanor al Centre de Congressos d’Andorra la Vella.
img_1250img_1251img_1256img_1258img_1260img_1262img_4420img_4425p3200011p3200027p3200031p3200050p3200056p3200070