Trobada dels Voluntaris de Càritas Catalunya a Barcelona

0058

El dia 20 d’octubre va tenir lloc a Barcelona la Trobada de Voluntaris de Càritas Catalunya. Una trobada on hi van participar uns 4.000 voluntaris vinguts de tota la geografia catalana, i anaven acompanyats de la majoria del seus Bisbes i Directors Diocesans. L’acte central del matí va tenir lloc al recinte Fòrum de Barcelona. La Presidenta de Càritas Catalunya Sra. Carme Borbonès va donar la benvinguda als voluntaris i voluntàries que omplien l’aforament del recinte i una sala annexa. Tot seguit el Cardenal arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, va dirigir-los la paraula per agrair la multitudinària presència de voluntaris, gairebé la meitat dels més de 9.000 voluntaris que col•laboren en les deu diòcesis catalanes. Les seves paraules també van acompanyar la presentació del ponent del jornada, el President de Caritas Internacional, el Cardenal Oscar Andrés Rodríguez Maradiaga arquebisbe de Tegucigalpa a Honduras.

Mons. Maradiaga va aportar als presents una conferència sobre “Els voluntaris de Càritas, portadors d’esperança”, en la quan va parlar del paper del voluntariat com acció de l’Església Caritat envers els més marginats i necessitats. Com la tasca que l’Església fa arreu del món a través dels milers i milers de voluntaris i voluntàries permet fer viure el Regne de Déu, que és Regne de dignitat i llibertat per a totes les persones. Com en aquest Any de la Fe, que l’Església ha iniciat, Càritas ha de proclamar amb el servei i l’ajuda als més necessitats l’Amor de Crist i el compromís de l’Església.

Abans d’acabar l’acte del matí, va adreçar unes breus paraules d’agraïment, en nom del Govern de la Generalitat de Catalunya, l’Hble. Sra. Joana Ortega, Vicepresidenta de la Generalitat, que també estava acompanyada en l’acte per l’Hble. Sr. Josep Lluís Cleries, Conseller de Benestar Social i Família. En el seu discurs es va felicitar per la feina que fan els tècnics i voluntaris de totes les Càritas de Catalunya, com una manera de col•laborar a construir país.

Després, els 4.000 assistents van compartir un senzill àpat de picnic i a primera hora de la tarda es van traslladar fins a la Basílica de la Sagrada Família, on el Cardenal Maradiaga va presidir una solemne eucaristia, concelebrada pels Srs. Bisbes de Catalunya, i un bon grup de preveres, responsables de les Càritas parroquials. Durant la celebració a més de les paraules de l’homilia del Cardenal que va tornar a recordar aquesta importància del servei i la gratuïtat, es van fer pregàries i ofrenes on es va expressar el sentiment d’entrega i servei dels voluntaris i voluntàries. A tots els assistents se’ls va regalar un punt de llibre que recollia la imatge de la Medalla d’Or que el Parlament de Catalunya al setembre va concedir a Càritas Catalunya. Era una manera de felicitar i posar la medalla a tots i cadascun dels 9.000 voluntaris catalans.

Del nostre Bisbat d’Urgell hi van participar 203 voluntaris vinguts de les diferents Càritas parroquials, acompanyats pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan-Enric Vives, el Director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova i també d’altres preveres diocesans. Els voluntaris urgel•litans van manifestar la seva alegria i agraïment per la jornada que van poder viure. I per part de l’equip directiu de la nostra Càritas Diocesana els van poder felicitar i agrair la feina feta des de fa anys i que permet posar un granet de sorra a la difícil situació que viuen, a les nostres parròquies, moltes persones i famílies necessitades.

023032035036106__2_194217