Trobada dels preveres i diaques ordenats o incardinats en els darrers deu anys

Els dies 21 i 22 de desembre van tenir lloc a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer les Jornades de formació dels preveres i diaques ordenats o incardinats en els darrers deu anys, acompanyats per l’Arquebisbe d’Urgell i el Vicari General Mn. Ignasi Navarri.

Les Jornades van reflexionar sobre la homilètica i la predicació, així com també sobre els aspectes jurídics del Ministeri Pastoral del Rector i una presentació de l’Any de la Misericòrdia amb consells pràctics.

A la tarda del dia 21 intervingueren el  Delegat diocesà de Pastoral Sacramental i Litúrgia, Mn. Xavier Parés, i el Rector del Santuari del Sant Crist de Balaguer, Mn. Pau Vidal. Junts presentaren el Directori Homilètic publicat per la Congregació per el Culte Diví i la Disciplina dels Sagraments i una sèrie de consells pràctics per als preveres en aquest ministeri important com és el de l’homilia. A cada ponència va seguir un viu i fructífer diàleg aterrant en les qüestions que interessaven als joves preveres. Després de Vespres a la nit del dia 21, van visionar i comentar amb l’Arquebisbe Joan-Enric el film “Calvary” (2014) dirigit per John Michael McDonagh.

El dimarts dia 22 després de la pregària de Laudes i de l’Ofici de Lectura, tingué lloc la presentació sobre l’Any de la Misericòrdia a càrrec del Vicari General Mn. Ignasi Navarri que oferí diversos suggeriments per a viure com a preveres aquest Any Jubilar que el Papa Francesc ha convocat. Posteriorment, els preveres visitaren la Comunitat de Religioses clarisses del Sant Crist de Balaguer i de la Mare de Déu d’Almatà i compartiren una breu pregària i unes nadales amb les germanes que formen la comunitat. A continuació, les aportacions de Mn. Pau Bellido, jutge diocesà, i de Mn. David Codina, defensor del vincle, oferiren una síntesi del Motu proprio “Mitis iudex Dominus Iesus” i aportacions sobre aspectes jurídics a tenir en compte pels rectors de Parròquia.

L’acte central de la jornada fou la celebració eucarística presidida per Mons. Joan-Enric Vives. L’Arquebisbe subratllà als preveres la necessitat d’escoltar i estar atents sempre a la veu del Poble de Déu i la pregària del Poble fidel, acompanyant-lo sempre, amb el ministeri rebut com un do, per gràcia del Senyor Jesús, i atenent les necessitats dels fidels fent-se sempre disponibles i aprenent d’ell. Mons. Vives insistí en la necessitat de donar gràcies, de magnificar Déu pel do rebut en el ministeri, i aprendre a fer-se do per al Poble cristià i la humanitat.

La pregària comuna, la concelebració amb el bisbe diocesà, l’enfortiment dels llaços de comunió entre les noves generacions i els responsables diocesans van significar realitats ben positives i bons fruits d’aquestes Jornades.