Trobada de formació dels preveres ordenats o incardinats en els darrers deu anys

img-20121218-wa0000Els dies 17 i 18 de desembre van tenir lloc a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer les Jornades de formació dels preveres ordenats o incardinats en els darrers deu anys, acompanyats per l’Arquebisbe d’Urgell i els Vicaris general i episcopal.

Les Jornades van commemorar els 50 anys del Concili Vaticà II, en aquest Any de la fe, reflexionant sobre les seves 4 grans Constitucions Litúriga, Esclésia, Divina Revelació i Església i món modern, ajudats per les ponències de Mn. Melcior Querol, Mn. Joan Antoni Mateo, Mn. Ignasi Navarri i Mn. Antoni Elvira, tots ells preveres d’Urgell. A cada ponència va seguir un viu i fructífer diàleg aterrant en les qüestions que interessaven els joves preveres.

El vespre del dia 17 va projectar-se el film “Maktub” (2011) dirigit per Paco Aranda, que ha estat Premi Bravo de cinema 2012 sobre el qual va tenir lloc un diàleg sobre les seves propostes educatives i religioses.

La pregària comuna, la concelebració amb el bisbe diocesà, l’enfortiment dels llaços de comunió entre les noves generacions i els responsables diocesans, la valoració apropiada del Concili i del postconcili Vaticà II, van significar realitats ben positives i bons fruits d’aquestes Jornades.