Trobada Arxiprestats Noguera i Urgell Mitjà

El dilluns 20 de novembre va tenir lloc a la Casa Parroquial de Balaguer una trobada dels preveres i diaques que formen part dels arxiprestats de Noguera i Urgell Mitjà, encapçalats pels seus respectius arxiprestos: Mn. Jordi Profitós i Mn. Jaume Mayoral, i amb la participació de la majoria dels mossens.

Després de la pregària inicial es va portar a terme el primer punt de la convocatòria que es referia als Comptes Parroquials i al nou model de presentació de comptabilitat de les parròquies, una temàtica que va explicar el Sr. Carles Martín, delegat diocesà per als Assumptes Econòmics. Al llarg de la seva intervenció va anar desgranat tot el nou model, va insistir en la necessitat de fer i fer bé els comptes de les parròquies i possibilitar així la transparència econòmica que demana la societat. També va respondre a totes les preguntes que van fer els mossens, al final es va obrir un diàleg on tothom va compartir les inquietuds i les dificultats de les economies parroquials, també van fer arribar al Sr. Martín algunes millores pel document de comptabilitat adreçat a les parròquies diocesanes.

Tot seguit es va desplegar el tema dels nous materials per la Catequesi de Confirmació (pels cursos de 3r i 4t de la catequesi parroquial), aquest punt el va informar i acompanyar Mn. Antoni Elvira, Delegat diocesà de Catequesi, qui va presentar els materials que es volen oferir des del Bisbat per aquesta etapa catequètica. Uns materials que seran editats per poder oferir-los a les parròquies i que podran ajudar en la tasca catequètica adreçada als adolescents, amb textos, activitats i recursos. A l’acabar es va compartir un ric diàleg de les realitats que es viuen a les parròquies en aquesta etapa formativa, es van intercanviar idees i propostes que seran de gran ajuda.

Abans de finalitzar la reunió hi va haver un moment per les comunicacions i pel torn obert de preguntes. Es va informar de la darrera reunió del Consell Presbiteral i Arxiprestal, també del Consell Diocesà de Càritas i es va compartir la reunió de formació que va fer Mons. Francesc Conesa al voltant del Sínode dels Bisbes. La pregària de l’Oració per les víctimes de d’abusos, amb motiu de la Jornada d’Oració i Penitència que celebrava l’Església, va cloure la jornada. Amb un dinar fraternal es va posar final a la trobada de convivència dels dos arxiprestats.