Sobre l’Aplec de l’Esperit

El proper 19 de maig de 2002 tindrà lloc a La Seu d’Urgell la VI edició de l’Aplec de l’Esperit que es presenta amb el lema “Néixer de nou”; “Tot aquell qui és en Crist és una nova criatura; ha passat allò que era vell, tot s’ha tornat nou (2 Co 5,17).

Aquest és un punt de trobada dels joves cristians de Catalunya, Balears i Andorra, convocat pel Secretariat Interdiocesà de Pastoral de Joventut, que preveu la participació de 5000 joves a partir dels 16 anys.

L’Aplec de l’Esperit s’organitza cada tres anys i les edicions anteriors han tingut lloc al Santuari del Miracle, Manresa, Poblet, Lleida, Girona i Vilafranca del Penedès, cadascun amb un estil propi, sempre fidels a les arrels, però amb el comú denominador de crear un espai de festa i comunió, de presència pública i formació.

Al llarg d’aquestes edicions l’Aplec de l’Esperit ha esdevingut un punt i seguit on els joves cabdellen un projecte col·lectiu d’Església: el seguiment de Crist. És la convocatòria d’una Església coneixedora dels seus límits, però que veu i viu la proximitat de l’Esperit.

L’Aplec de l’Esperit, és però, únicament un punt d’inflexió en el camí de preparació, treball i reflexió continua que ja s’han iniciat en els diferents grups de joves, siguin de moviments o de serveis diocesans, de comunitats religioses o integrants de parròquies.

Un treball que continuarà també després de la Trobada a nivell personal

“Néixer de nou” ens convida a fer un itinerari de preparació fins arribar al dia de l’Aplec, el diumenge de Pentecosta.

L’Aplec de l’Esperit de la Seu d’Urgell pretén ser cruïlla de camins, un lloc on la natura, la cultura i la terra, les tradicions i les persones facin possible un espai idoni per aquesta presència pública dels Joves i de l’Església.

Ocuparà un gran nombre d’espais públics i privats de la ciutat —com el Parc Olímpic del Segre— i ja s’ha confirmat la col·laboració de diferents organismes públics i empreses privades per tal de fer possible el primer Aplec del mil·leni.

Un Aplec que preveu també la col·laboració de centenars de voluntaris del nostre Bisbat d’Urgell.