Reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà a Balaguer

El dissabte dia 23 de març al Santuari del Sant Crist de Balaguer va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell (CPD), presidit per l’Arquebisbe Joan Enric, i pels dos Secretaris adjunts, Adolf Tugues i Anna Villas. Hi van assistir la gran majoria dels membres del Consell, amb el Vicari episcopal de Pastoral Mn. Antoni Elvira i l’absència dels dos Vicaris generals i la Secretària del CPD.

A més de la Pregària inicial de Tèrcia i la Salutació de l’Arquebisbe amb algunes notícies diocesanes, es va aprovar l’Acta de la sessió anterior i es va treballar primer en plenari i després per per tres grans grups dels assistents, sobretot el qüestionari de la segona fase del treball per al Sínode sobre la sinodalitat, que tindrà lloc a l’octubre de 2024 la seva segona fase final.

Mn. Antoni Elvira va iniciar la reflexió, explicant el calendari i reprenent el que el Secretariat del Sínode va enviar fa uns mesos perquè fos treballat a les Diòcesis. Quatre grans qüestions va motivar la reflexió i aportacions dels grups, i posteriorment una breu posada en comú perquè tothom en tingués una notícia. S’enviarà amb altres aportacions, el resultat final de la Diòcesi d’Urgell a la Secretaria del Sínode a través de l’equip de treball de la CEE.

Seguidament també Mn. Antoni Elvira responsable diocesà de la preparació del Jubileu 2025 va explicar pedagògicament el calendari i el treball preparatori per abans del 2025, quan s’obrirà el jubileu (pròpiament el 24 de desembre de 2024) pel Papa Francesc a St. Pere del Vaticà. El 2023 es va publicar unes reflexions dobre lels grans Documents del Concili Vaticà II, i per al 2024 es vol propmoure una reflexió sobre l’oració, amb 8 fulletons que s’aniran publicant perquè al llarg de lany es pugui preparar espiritualment el Jubileu. I durant el 2025 tindran loc les celebracions oportunes a la Diòcesi, i els pelegrinatges a Roma. La finalitat és obrir l’Església a la gràcia del perdó que ens ha merescut l’Encarnació del Crist, celebrant el 2025 aniversari del seu Naixement a Betlem de Judea.

El Consell també va rebre informació àmplia a través de la Sra. Anna Villas sobre la donació dels ministeris del Lectorat i l’Acolitat a 14 homes i dones, membres, de les nostres comunitats que s’han estat preparant durant més d’un any amb l’ajuda de Mn. Elvira i del mateix Sr. Arquebisbe. La celebració litúrgica del conferiment tindrà lloc el diumenge pasqual 14 d’abril, a la Catedral, i l’Arquebisbe ha explicat que els delega perquè puguin presidir celebracions dominicals en absència de prevere amb acord amb els Rectors, i altres serveis a les parròquies.

Finalment la Sra. Cristina Ribot, subdelegada de Missions, va informar del proper “Tren Missioner” que tindrà lloc a l’octubre a Montserrat a semblança del que es va celebrar fa uns anys, especialment pensat per les Delegacions diocesanes de Missions de Catalunya.