Reunió Ordinària del Consell Pastoral diocesà

A la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell el dissabte 17 de març va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral diocesà presidit per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Secreti del Consell, Sr. Adolf Tugues.

Els Consellers van aprofundir en l’activitat de la Delegació diocesana de Patrimoni Cultural del Bisbat d’Urgell a partir d’una llarga exposició que en va fer la seva delegada, Sra. Clara Arbués. La Delegada va informar al Consell de les activitats portades a terme recentment pel que fa al Patrimoni cultural de la Diòcesi i dels projectes de futur que es volen encarar. Va informar detalladament de les principals actuacions dutes a terme, de les quals destaquen especialment les del programa “Romànic Obert” que han permès restaurar uns 27 grans temples del Bisbat, i va destacar com darrerament s’ha intervingut en més de 300 temples parroquials per dur-hi a terme obres de millora i condicionament. Els Consellers van compartir amb la Delegada els principals obstacles que troben per a la cura del Patrimoni Cultural i es va destacar la bona col·laboració que existeix entre el Bisbat i les diferents Administracions per tal de buscar recursos que permetin conservar el ric Patrimoni cultural del Bisbat d’Urgell.

A continuació Mons. Vives va presentar al Consell una reflexió pastoral sobre la darrera Nota dels Bisbes de Catalunya de 16 de febrer de 2018 tot compartint-ne amb els Consellers els punts més rellevants. Els Consellers van intervenir explicant  com es viu aquesta temàtica a les nostres comunitats cristianes i a les comarques del Bisbat.

Posteriorment es va presentar el Dia del Seminari 2018 que s’esqueia en aquell diumenge dia 18 de març. La Comissió Episcopal de Seminaris i Universitats, que presideix Mons. Vives, ha fet públiques les dades de seminaristes majors i menors en el curs 2017-2018 amb motiu del Dia del Seminari.  El lema del Dia del Seminari 2018 és “Apòstols per als joves”, any en què l’Església es prepara per celebrar, el proper mes d’octubre, el Sínode dels joves.

Als seminaris majors hi ha actualment 1.263 aspirants al sacerdoci, 16 més que en el curs anterior (1.247), fet que suposa un augment del 1,3%. En el curs 2017-2018 s’ha incrementat en un 9% el nombre de nous ingressos de seminaristes majors, de 275 (2016-2017) a 300 (2017-2018). En relació al nombre de sacerdots ordenats, en aquest curs baixa de 138 a 109.

Mons. Vives va informar sobre el Seminari diocesà d’Urgell que té 6 seminaristes que es formen al Seminari Major Interdiocesà de Barcelona.  El total de seminaristes de Catalunya és de 86, i aquest any passat van ser ordenats 9 preveres

A continuació els Delegats de Família i Vida, Mn. Josep Montoya i Conxita Salvadó, van presentar als Consellers la tasca que estan duent a terme per a millorar la preparació al matrimoni a la Diòcesi tal com ho va demanar el Papa Francesc a la seva exhortació apostòlica Amoris laetitia. Ja han presentat el projecte pels diferents Arxiprestats i ja han començat a formar alguns grups de matrimonis perquè els ajudin en la tasca de formar altres matrimonis i parelles que es preparen per a contraure el matrimoni.

Un dinar de germanor a la Residència Sagrada Família d’Urgell amb els participants de la 13a Jornada de Pastoral de la Salut clogué la jornada.