Reunió ordinària del Consell Pastoral diocesà

Dissabte dia 18 de juny va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la reunió ordinària i de final del curs 2015-2016 del Consell Pastoral de la Diòcesi d’Urgell, que fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Secretari del Consell, Sr. Adolf Tugues.

Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, oferí als Consellers un detallat resum de les principals activitats que s’han realitat a la Diòcesi fins ara amb motiu de l’Any de la Misericòrdia tot destacant-ne alguns trets positius que els preveres han pogut copsar: renovació de l’interès per rebre el sagrament de la reconciliació; acostament per discernir la situació matrimonial d’algunes parelles; pelegrinatges parroquials als temples jubilars de la Diòcesi; crida per part de les Parròquies dels Missioners de la misericòrdia d’Urgell, Mn. Elvira i Mn. Navarri, i preparació de bastants materials des de la nostra mateixa Diòcesi.

A continuació Mn. Antoni Elvira, Vicari de Pastoral i Delegat diocesà de Catequesi, presentà als Consellers el nou Catecisme Testimonis del Senyor que ha estat implantat pels Bisbes de Catalunya la passada Pentecosta i que a partir del 1er. de setembre de 2016 serà el Catecisme oficial per a la iniciació a la vida cristiana dels nois i noies a partir dels 11 anys. Mn. Elvira oferí als Consellers una explicació detallada del nou Catecisme i dels materials pedagògics que l’acompanyaran. A continuació, hi hagué un torn obert de diàleg entre els Consellers per analitzar i aprofundir la situació catequètica a la Diòcesi, mostrant les alegries i dificultats que en la catequesi amb els infants es produeixen. Els Consellers insistiren en la necessitat que catequesi-vida familiar-escola-esplai estiguin més lligades i en una visió de la catequesi que introdueixi els infants en la vivència personal de la fe en Jesucrist.

Entre d’altres qüestions tractades, els Consellers també reberen informacions sobre la modificació de la Llei 26/2015 del sistema de protecció a la infància i a la adolescència i les seves implicacions legals pel que fa als preveres, catequistes i monitors de lleure; la propera edició de la Càtedra de Pensament Cristià a Sant Julià de Lòria (Principat d’Andorra) el dia 2 de juliol; l’ordenació presbiteral de Mn. Gabriel Casanovas el dia 3 de juliol, i les Jornades de Teologia programades per als dies 30 i 31 d’agost.