Reunió dels Arxiprestos de la Diòcesi

Dilluns dia 12 de desembre va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la reunió ordinària dels Arxiprestos de la Diòcesi presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric Vives. Els Arxiprestos van tractar entre d’altres, el tema de les celebracions litúrgiques en espera de prevere i la implicació dels laics amb missió pastoral, amb una proposta concreta d’una formació adequada per a desenvolupar aquest servei pastoral.

Els Arxiprestos també van estudiar i aprovar una nova proposta de concentració dels llocs de custòdia dels registres parroquials i la qüestió dels nous llibres parroquials.

El Sr. Arquebisbe va presentar als Arxiprestos la nova Ratio Fundamentalis Institutionis Sacerdotalis “El do de la vocació presbiteral” que acaba d’aprovar amb data 8 de desembre la Congregació per al Clergat, i els Consellers van aprofundir en el valor de la formació permament entre els preveres. També es va acordar dur a terme uns dies de convivència i reflexió al Santuari de Poblet els dies 12 al 14 de juny.