Reunió del Consell Presbiteral i els Arxiprestos

El dia 10 de juny a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Presbiteral i els Arxiprestos de la Diòcesi d’Urgell. Presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric va comptar amb la presència de la pràctica totalitat de Consellers.

La reunió es va iniciar-se amb la pregària de l’Hora Menor i unes paraules de salutació del Sr. Arquebisbe que va donar als Consellers una sèrie d’informacions diocesanes. Es va aprovar l’Acta de la sessió anterior i es va aprofundir en l’organització i formació dels Animadors pastorals que havien estat instituïts en els ministeris de lector i acòlit el passat dia 14 d’abril i que són 8 dones i 5 homes. Els Consellers van compartir com la pastoral diocesana havia d’anar-los incorporant mica a mica i es va establir que la coordinació dels animadors anés a càrrec dels Vicaris Mn. Elvira i Mn. Navarri. També es va pensar com podien continuar la seva formació participant al proper curs de l’Escola diocesana de formació permanent aprofundint en la teologia pastoral. Finalment, Mn. Ramon Sàrries, expert biblista, es va comprometre a fer-los arribar setmanalment un projecte d’homilia.

A continuació els Consellers van rebre informació sobre el Jubileu a Roma del 2025 i van dialogar sobre les millors dates per a prendre-hi part com a Diòcesi. El dia 29 de desembre, a la Catedral, s’obrirà el Jubileu de forma diocesana. Es va insistir en la necessitat d’aprofundir en el sentit del Jubileu de la Redempció en aquest any dedicat a la pregària.

A continuació el Sr. Arquebisbe oferí als Consellers i Arxiprestos diverses informacions sobre el Seminari i el Vicerector del Seminari Major Interdiocesà i Rector del Seminari d’Urgell, Mn. Gabriel Casanovas, va informar també sobre diversos aspectes relacionats amb els seminaristes. S’obrí un bonic i llarg diàleg sinodal entre els membres del Consell sobre el Seminari diocesà i la importància que els seminaristes estiguin arrelats a la realitat diocesana per esdevenir prevere d’un presbiteri concret diocesà, i que clogué amb una consulta per part del Sr. Arquebisbe i una votació amb el seu parer.

Després del dinar al Seminari diocesà va tenir lloc l’aportació del Vicari General Mn. Ignasi Navarri i Delegat per al clergat que va fer una aportació sobre “la formació espiritual permanent dels preveres i diaques” a partir de les idees que van emergir en el Congrés a Roma sobre la Formació Permanent del Clergat que va tenir lloc del 6 al 10 de febrer de 2024 i al qual Mn. Navarri hi va assistir.

Diverses informacions diocesanes van cloure la reunió.