Reunió del Consell Presbiteral d’Urgell

A la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer, el dilluns 9 de març, va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Presbiteral d’Urgell que fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i a la qual va la pràctica totalitat dels Consellers.
Els temes centrals de la reunió foren la presentació de la XIV Assemblea General Ordinària del Sínode de Bisbes sobre La vocació i la missió de la família en l’Església i en el món contemporani a partir dels “Lineamenta” publicats per la Santa Seu, i que anà a càrrec del Dr. Joan Antoni Mateo, Delegat diocesà per a la Família i la Vida.
També es va tenir una acurada reflexió sobre La classe de religió catòlica a l’escola a càrrec del Delegat diocesà d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell, Mn. Josep Chisvert. Un ric diàleg entre els Consellers després de cadascuna de les aportacions generà un clima d’aprofundiment sobre els temes tractats. Es constatà la importància transcendental de la família i, en concret, dels pares, en la tasca d’educació dels seus fills, una educació que per ser integral i complerta no pot deixar de banda la connatural dimensió transcendental de la persona.
També es tractaren altres temes com el Recés de Quaresma per als laics i consagrats de la Diòcesi que l’Arquebisbe Joan-Enric predicarà els dies 20 al 22 de març a Balaguer; la Jornada sacerdotal del Dilluns Sant presidida per l’Arquebisbe de Saragossa el proper dia 30 de març; la Trobada diocesana de les Famílies prevista per al dia 12 d’abril; la Jornada diocesana el dissabte dia 20 de juny, informació sobre el Seminari diocesà d’Urgell i motivació per al Dia del Seminari 2015, precs i preguntes dels consellers, etc.
Fou molt viscuda la celebració de l’Eucaristia dins del Consell a l’església del Santuari del Sant Crist de Balaguer amb la pregària pels sacerdots malalts i els qui puguin passar dificultats en el ministeri, així com per les vocacions sacerdotals. L’Eucaristia fou solemnitzada pels cants per les Monges Clarisses del Monestir del Sant Crist de Balaguer que preguen per tota la Diòcesi constantment.

img 4536img 4540img 4542img 4546