Reunió del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell

El dissabte 26 de febrer va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer. La reunió fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Vicari episcopal de Pastoral, Mn. Antoni Elvira i la Secretària del Consell, Sra. Ester Sibís.

El tema central de la reunió del Consell fou el treball per part dels Consellers de la consulta diocesana sobre el Sínode “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”. Per fer-ho, els Consellers es van dividir en 4 grups i van treballar diferents nuclis temàtics del document preparatori com la corresponsabilitat en la missió, dialogar en l’Església i en la societat, l’autoritat i participació, i el discernir i decidir.

El treball s’allargà durant la major part de la sessió matinal amb l’escolta activa dels Consellers que van compartir en un clima de diàleg obert les seves impressions i reflexions sobre els nuclis temàtics tractats, que seran transmesos a la Comissió diocesana sobre el Sínode, que elaborarà la síntesi corresponent, que es preveu que sigui presentada el proper dissabte 18 de juny en la 5a. Jornada diocesana d’Urgell.

Altres temes que es van tractar van ser informacions sobre les immatriculacions, la protecció dels menors en l’Església, la Visita Ad Limina Apostolorum del passat mes de gener, entre d’altres.

Una pregària final i un dinar de germanor dels Consellers clogué la reunió on es van compartir diverses informacions diocesanes.