Reunió del Consell Pastoral Diocesà

El dissabte 17 de juny va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer. La reunió fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Vicari episcopal de Pastoral, Mn. Antoni Elvira, i la Secretària del Consell, Sra. Ester Sibís.

Després de la pregària de l’Hora Menor, l’Arquebisbe adreçà unes paraules de benvinguda als Consellers demanant-los saber valorar el curs pastoral 2022-2023 viscut, donant gràcies a Déu pels seus dons durant el passat curs, demanant perdó per les limitacions o mancances, i preparar-se durant l’estiu per trobar temps per al Senyor i millorar en el nostre seguiment i discipulat a Crist. Vivint de forma extraordinària el temps ordinari normal.

El tema central de la reunió del Consell fou la reflexió i diàleg amb els Consellers sobre la implantació dels Animadors pastorals de la Diòcesi. Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal i responsable de la seva formació, va explicar que al gener es va iniciar aquesta experiència de formació mensual que aplega unes 16 persones en una formació que vol ser integral: litúrgica, espiritual, celebrativa, teològica i pastoral. Es vol que aquests animadors puguin ser ajudants qualificats a les Parròquies, presidint les celebracions litúrgiques en l’espera de prevere i realitzar altres serveis que el Bisbe els delegui.

El treball s’allargà durant la major part de la sessió matinal amb molta participació i l’escolta activa dels Consellers que van compartir en un clima de diàleg obert les seves impressions i reflexions.

També es va reflexionar sobre la catequesi parroquial i la transmissió de la fe després de la pandèmia i l’esforç que reclama a les parròquies de cara al nou curs pastoral. Mn. Elvira va presentar breument el Catecisme per a adults aprovat i editat per la CEE, “És el Senyor!”

Altres temes que es van tractar van ser algunes qüestions sobre la custòdia i millora del patrimoni parroquial i les seves implicacions per al nostre Bisbat tan gran, amb més de mil temples i ermites, i amb patrimoni immoble i moble.

Una pregària final davant el Sant Crist de Balaguer i un dinar de germanor dels Consellers clogué la reunió on al llevant de taula, es van compartir diverses informacions diocesanes.