Reunió de la Delegació de Catequesi

Els membres de la Delegació de Catequesi es van reunir l’1 d’octubre, a la Casa del Bisbat, per planejar el nou curs catequètic. Després de la pregària inicial es va agrair a Mn. Antoni Elvira els seus disset anys com a Delegat Diocesà de Catequesi. Les seves paraules van ser també d’agraïment al recolzament i a la feina feta pels membres de la Delegació.

Tot seguit es va aprovar la darrera acta i es va passar a treballar els diferents punts de l’ordre del dia. Un primer punt va ser posar la data i dissenyar la Jornada diocesana de catequistes que tindrà lloc a La Seu d’Urgell el proper 30 de novembre, una jornada que presidirà el Sr. Arquebisbe i que busca, a partir d’un tema catequètic, ajudar i formar millor els catequistes del bisbat.

També com en altres anys es demanarà a les parròquies una actualització del llistat de catequistes, a la vegada que se’ls recordarà la necessitat de tenir el certificat de no tenir delictes sexuals, així com l’assegurança que s’ofereix des del Bisbat. Ja més enllà es va començar a treballar per preparar la Jornada de Formació que tindrà lloc als volts del mes de març i que oferirà, com en els darrers cursos, un seguit de tallers per formar i ajudar els catequistes.

També va tenir lloc un diàleg sobre la situació de la Catequesi a nivell diocesà i parroquial, aportant informació, suggeriments i possibles recursos. Com en els darrers anys es va subratllar la necessitat de buscar nous catequistes i dins una franja d’edat més jove, per poder preparar el relleu allà on sigui necessari. Es va apuntar la davallada d’infants i adolescents que s’apunten a les diferents catequesis per als sagraments d’iniciació.

Com a darrer punt es van oferir un seguit d’informacions de l’àmbit catequètic: Jornades de formació de catequistes del Secretariat Interdiocesà, el Jubileu dels catequistes i altres informacions. Amb una pregària es va finalitzar la reunió.