Reunió conjunta del Consell Presbiteral i els Arxiprestos

El dia 26 de setembre va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la reunió conjunta del Consell Presbiteral i els Arxiprestos d’Urgell, presidida per l’Arquebisbe Joan Enric, i a la qual van assistir els Consellers i Arxiprestos. Després de la pregària inicial de l’Hora Menor, el Sr. Arquebisbe informà als Consellers àmpliament sobre les darreres activitats de la vida diocesana així com l’estat de salut dels preveres diocesans.

El tema central de la reunió del Consell fou una exhaustiva i àmplia informació per part de Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, sobre el mes missioner mundial extraordinari d’oració per la causa missionera de l’Església, per tal d’alimentar l’ardor de l’activitat evangelitzadora “ad gentes” de l’Església, és a dir “enfora”, envers els qui encara no coneixen Jesucrist i el seu Evangeli d’amor. Serà el mes d’octubre 2019, quan s’escau el Domund.  Aquest mes missioner extraordinari ha estat convocat, amb motiu dels cent anys de la promulgació de la carta apostòlica de Benet XV “Maximum illud” sobre l’activitat missionera, feta pública el 30 de novembre de 1919. El mes té com a lema, “Batejats i enviats: l’Església de Crist en missió en el món“, i desenvolupa 4 dimensions assenyalades pel mateix Papa Francesc per a viure aquest camí: oració, testimoni, formació i caritat.

També el Vicari Episcopal d’acció pastoral, Mn. Antoni Elvira, presentà el Congrés de laics “Poble de Déu en Sortida” que tindrà lloc a Madrid del 14 al 16 de febrer de 2020. Aquest Congrés vol impulsar la conversió pastoral i missionera del laïcat en el Poble de Déu, com a signe i instrument de l’anunci de l’Evangeli de l’esperança i de l’alegria per acompanyar els homes i dones en els seus anhels i necessitats, en el seu camí cap a una vida més plena. Altres objectius específics del Congrés són la vocació baptismal del laïcat per a la missió, la dimensió sociopolítica de la fe, viure la missió amb alegria i esperança, comunió per a l’acció missionera i Cridats a ser “deixebles missioners” en l’Església i en el món.  En la fase prèvia a la celebració d’aquest Congrés Nacional d’Apostolat Seglar (convocat per la Conferència Episcopal Espanyola) es treballarà amb el Consell Pastoral diocesà un qüestionari proposat.

Els Consellers i Arxiprestos van poder acordar el calendari de sessions formatives als Arxiprestats per al curs 2019-2020 impartides pel Dr. Francesc Torralba així com aprofundir en alguns aspectes de l’atenció al culte i atenció als temples cristians.

Un altre tema que tractaren en la reunió fou l’acollida prevista de les relíquies de Sta. Bernardeta Sobirous a la Diòcesi d’Urgell que està previst que peregrinen a Urgell els propers dies 23, 24 i 25 de novembre.

També es presentà la programació prevista de l’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell que enguany arribarà al seu 9è any de funcionament, amb els dos cursos que s’oferiran: el curs bàsic i el curs d’aprofundiment que enguany tractarà sobre la història de l’Església a Catalunya.

Finalment, altres temàtiques que es tractaren foren l’absorció de la “Mutualitat del Clergat” amb UMAS o l’inici del curs al Seminari Major d’Urgell i al Seminari Major Interdiocesà de Barcelona.

Al migdia es va celebrar l’Eucaristia a l’església del Seminari diocesà d’Urgell i es va pregar per l’etern repòs de l’ànima de Mn. Àngel Saball, prevere traspassat des de la darrera reunió del Consell. També l’Arquebisbe Joan-Enric, assabentat de la recent mort de l’excopríncep francès d’Andorra entre 1995 i 2007, Jacques Chirac, i va pregar pel seu etern descans.