Reunió a Madrid de les Comissions diocesanes per al sosteniment de l’Església

Les comissions diocesanes per al sosteniment de l´Església es van reunir a Madrid els dies 18 i 19 de maig. D’Urgell hi va participar el Delegat per als assumptes econòmics, Sr. Carles Martin Neira.

El bisbe responsable, Mons. Joseba Segura, i el director d’aquest secretariat, José María Albalad, van ser els encarregats de presentar la trobada. La ponència inaugural, “Corresponsabilitat. El lliurament de cada fidel a la missió de l´Església”, anà a càrrec del director de l’Oficina de Desenvolupament de la diòcesi de Charlotte (Estats Units), Jim Kelley. Després hi va haver una sessió de treball amb el ponent en què es parlà sobre els passos i recursos per posar en marxa la corresponsabilitat en una diòcesi.

A la tarda es va presentar una mirada des de les Diòcesis. Primer es va dissenyar un mapa general de les comissions diocesanes per valorar el camí recorregut i es van plantejar nous projectes. Després, es van presentar les experiències les Diòcesis de Cuenca, Plasència, Santiago de Compostela i Toledo.

El divendres 19, el secretariat per al Sosteniment de l’Església va presentar algunes eines per al treball amb les parròquies, entre les quals hi ha un programa pilot sobre corresponsabilitat parroquial que s’ha demanat des de la CEE que es vagi implementant a totes les Diòcesis. A més, es van presentar dues noves iniciatives: uns premis a bones pràctiques d’experiències corresponsables a Diòcesis i Parròquies i el finançament de projectes.

Pilar Arias i José Luis Bravo, de la Diòcesi de Madrid, van mostrar un cas pràctic sobre captació de subscripcions a les parròquies. I el vicesecretari per a Assumptes Econòmics de la Conferència Episcopal Espanyola, Fernando Giménez Barriocanal, va presentar la Càtedra sobre el Sosteniment de l’Església catòlica a Espanya (CSICE). Les jornades es van tancar amb una sessió de treball per grups i la posada en comú.