Presentació del llibre “L’església de Linyola”

esglesia_de_linyola

Divendres 18 de maig, aprofitant els inicis de la festa major petita, en honor de la verge i màrtir Santa Quitèria, la Parròquia i l’Ajuntament de Linyola va fer la presentació del llibre “L’església de Linyola“. El lloc escollit, com no podia ser de cap altra manera, ha estat l’esplèndid temple parroquial, protagonista del llibre. Una església que s’ha engalanat per a l’ocasió.

L’acte va ser presidit per l’Alcalde de Linyola, Il·lm. Sr. Manel Coll i el Rector de la Parròquia, Mn. Pere Cañada, acompanyats per la majoria de regidores i regidors del consistori linyonenc. La presentació de l’acte va anar a càrrec del regidor Pol Galitó. Després de les paraules inicials, es va donar veu als autors del llibre que també participaven a l’acte: Esteve Mestre, historiador local, la doctora en història de l’art, Maria Garganté i el doctor en història de l’art, Sr. Joan Yeguas. Tots ells van coincidir a subratllar la importància artística i patrimonial de l’església de Santa Maria de Linyola, que va ser construïda cap a finals del segle XVI. Una església que per la seva monumentalitat i la seva senzillesa de formes i bellesa d’elements ens apunten a una petita “catedral” del Pla d’Urgell. Mn. Cañada va subratllar la tasca feta pels autors i l’aposta decidida de l’Ajuntament, la Diputació i la Junta Parroquial pel projecte, agraint a tothom la feina feta. També va adreçar unes paraules al públic assistent la Sra. Marta Alòs, diputada i escriptora, tot remarcant que l’església, el temple, és part viva d’un poble i remarcà l’orgull que s’ha de tenir per aquest impressionant temple urgel·lità.

L’acte va comptar amb una església plena de linyonenques i linyonencs amb ganes de conèixer i valorar el gran temple parroquial que tenen i del qual poden fruir com a espai de culte i espai per a poder admirar i agrair la bellesa de “les coses de Déu” en actes culturals i musicals. També es van fer presents un grupet d’adolescents de l’Escola Municipal de Música de Linyola, que amb els seus instruments i amb la meravellosa sonoritat del temple van omplir l’acte de música i sentiment. En aquests temps de l’Atri dels Gentils aquest acte respon a la crida del papa Benet XVI a obrir a tothom, creients i no creients, la bellesa i la força del missatge de la fe. Aquest divendres, les pedres del temple parroquial, del seu campanar, de les seves capelles i de la seva nau, tal com deia en el seu acurat discurs el regidor Sr. Pol Galitó, ens han parlat amb una mirada de més de 400 anys.

En acabar l’acte, i després de la signatura de llibres per part dels autors, la gent es va encaminar cap al poliesportiu per a degustar la tradicional i suculenta cassola de Linyola.

llibre_esglesia_042llibre_esglesia_044llibre_esglesia_050llibre_esglesia_062llibre_esglesia_065fa_anaaltar