Predicació del Tridu de la Immaculada a Roquetes

El dia 7 de desembre al vespre, el bisbe d’Urgell presidí l’Eucaristia i predicà l’homilia dins el Tridu de la Immaculada Concepció a la Parròquia de Roquetes (Diòcesi de Tortosa), que cloïa les celebracions de tot un any amb motiu del Centenari de la Congregació Mariana de Roquetes, fundada pels Pares Jesuïtes a l’inici del segle XX.

Estava acompanyat pel Rector Mn. Domingo Escuder, els Pares Jesuïtes de la Comunitat de l’Observatori de l’Ebre i altres sacerdots fills de la ciutat o que hi han exercit el seu ministeri presbiteral. L’endemà va cloure les cleebracions en el dia de la Immaculada el Sr. Bisbe de Tortosa.

A l’arribada del Sr. Bisbe fou rebut per una Delegació parroquial que l’acompannyà fins l’Ajuntament, on fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde que estava acompanyat pels Regidors, i que li dedicà un parlament al Saló de Plens de l’Ajuntament, al qual contesta el Sr. Bisbe i Copríncep d’Andorra, i li foren oferts un obsequis i signà en el Llibre d’Or de l’Ajuntament.

Ja al temple parroquial, el Bisbe d’Urgell presidí l’Eucaristia i predicà l’homilia, en la qual va glossar la profunditat de revelació en el misteri de la Concepció Immaculada de la Mare del Redemptor, el seu significat en un Any dedicat als sacerdots que també engendren sacramentalment el Crist per a la humanitat, com Maria, i finalment la tasca actual d’una Congregació Mariana que aplega homes i dones sota el mantell de Maria, i els fa testimonis valents i creïbles en un món secularitzat, que té el perill de perdre el sentit de Déu.

Un sopar de germanor va cloure la festa.