Pelegrinatge dels voluntaris de Càritas al Santuari de Núria

80 persones, incloent-hi preveres, voluntaris, personal de Càritas i col·laboradors de diverses parròquies del Bisbat, es van reunir el dia 5 de setembre per compartir un dia de convivència i pregària al Santuari de la Mare de Déu de Núria.

L’activitat va comptar amb la participació de Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, Josep Casanova , director de Càritas diocesana d’Urgell, Marta Fortuny, vicedirectora de Càritas diocesana d’Urgell i Jaume Mayoral, delegat episcopal de Càritas diocesana d’Urgell.

Des de Ribes de Freser, els participants es van traslladar fins al Santuari amb el cremallera que uneix el poble amb la vall. Al Santuari van ser acompanyats per Mn. Joan Perera, que va ser guia durant tot el dia. Després el grup de participants van anar fins a la Basílica de la Mare de Déu per participar de la celebració eucarística, que van concelebrar Mn. Josep Grau i Mn. Jaume Mayoral. La litúrgia del dia estava dedicada a la memòria de Santa Teresa de Calcuta. Mn. Mayoral va subratllar en la homilia, que la trobada havia de ser una vertadera Festa Major de la gent que fa possible Càritas d’Urgell, també en la necessitat de creure en una providència que ens ajudarà a calar bé les xarxes per poder ajudar als més marginats i vulnerables. A les pregàries es va encomanar el Sr. Arquebisbe en l’aniversari de la seva ordenació episcopal, que es complia aquell dijous, i també per tota la gran família de la Càritas d’Urgell. El cant dels goigs a la Mare de Déu de Núria i el passar a venerar a la imatge va clouré la viscuda i compartida celebració religiosa.

Després de la tradicional fotografia de família davant del Santuari, es va compartir un dinar de germanor. Per la tarda Mn. Perera va fer una detallada i complerta visita al Santuari i el llocs d’interès més importants, amb un moment molt emocionant que va ser la visita a l’ermita de Sant Gil. Tampoc no hi va faltar la història de la tradició de la campana, la creu i l’olla vinculada a Sant Gil i al Santuari de Núria.

Els 80 pelegrins no van marxar cap a les diferents parròquies del Bisbat d’on provenien sense una darrera visita a l’església per pregar junts amb un text del Papa Francesc dedicat a la Mare de Déu i un sentit i agermanat moment de l’hora dels adéus que va omplir l’església de sentit d’amistat i de fraternitat.