Pelegrinatge dels seminaristes d’Urgell a Lourdes

Cinc seminaristes d’Urgell acompanyats del Sr. Arquebisbe van peregrinar al Santuari de la Mare de Déu de Lourdes el dia 2 d’abril.

En un clima de germanor, pregària i bona companyonia els seminaristes van sortir a primera hora del Seminari diocesà per fer una primera parada a la Val d’Aran, a Vielha. Allà van poder saludar el Rector i Arxiprest de la Val d’Aran, Mn. Pere Balagué i l’antic Arxiprest i prevere estudiós de l’aranès, Mn. Jusèp Amiell. Van girar una visita a l’església de St. Miquel de Vielha amb les explicacions del Rector i es van trobar amb un grup de seminaristes del Seminari de Madrid a l’església, que passaven aquells dies a la Vall d’Aran. L’amistat es féu més gran.

Després van continuar el seu camí fins arribar al Santuari de la Mare de Déu de Lourdes, on van arribar als volts del migdia i van poder participar dels actes previstos pel Santuari, especialment pregar a la Santa Gruta, i a la tarda la processó amb el Santíssim Sagrament que presidia Mons. Artur Ros, amb el pelegrinatge diocesà de Santander. Van visitar els principals llocs de la vida de Santa Bernardeta Soubirous: el molí de Boly, el calabós on va viure amb la seva família, particularment durant les aparicions de 1858, l’hospici on es va reunir amb l’Abat Peyramale o la seva casa paterna, anomenada “Moulin Lacadé” que va ser la casa dels pares de Bernardeta després de les aparicions

Al santuari es van trobar allà amb el Rector de Bossòst, Mn. Joseph Geethafonkalan.

Van celebrar l’Eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe Joan-Enric a la Cripta del Santuari de Lourdes, que es troba situada entre la Basílica superior i la Basílica del Rosari. Un moment particularment emotiu de la seva jornada on van pregar pels familiars malalts, les vocacions i la perseverança en el seu camí discipular i configuratiu amb Jesucrist.

Ja al vespre van tornar cap a casa fent parada a Puigcerdà, pregant i agraint.