Pelegrinatge al sepulcre de Sant Joan d’Àvila dels seminaristes del Seminari Major Interdiocesà

img00071-20120208-1355

Els seminaristes del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, amb els seus responsables Mn. Norbert Miracle, rector, i Mn. Jaume Casamitjana, vicerector, han pelegrinat els dies 6 al 9 de febrer al sepulcre de Sant Joan d’Àvila a Montilla (Còrdova).

Aquest pelegrinatge s’emmarca en els actes de formació espiritual dels seminaristes, que els acosta a la gran figura del Mestre d’Àvila, sacerdot exemplar i apòstol de la fe i de la reforma del clergat, que pròximament, per la seva exímia doctrina, serà declarat “doctor” de l’Església pel Sant Pare Benet XVI, tal com va anunciar l’agost passat a Madrid.

A Montilla, on hi ha el Santuari que guarda el seu sepulcre, els seminaristes han pogut aprofundir en la vida, obres i doctrina del sant, i especialment en l’espiritualitat sacerdotal de Sant Joan anomenat d’Àvila, patró del clergat espanyol, que nasqué a Almodóvar del Campo (Ciudad Real), el 6 de gener de 1500 i que va morir a Montilla (Còrdova) el 10 de maig de 1569, data en la qual ara se celebra la seva festa litúrgica.

En el pelegrinatge han pogut visitar també els llocs més emblemàtics de la ciutat de Còrdova, gran metròpoli cristiana des dels primers temps de la fe a Hispània, i sobretot en els temps hispanovisigòtics, i posteriorment capital del Califat de Còrdova que en ser reconquerida fou la seu d’una important església diocesana.