Pelegrinatge a Roma del Seminari Major Interdiocesà

Els dies 14 al 19 d’abril els seminaristes del Seminari Major Interdiocesà, acompanyats pel Bisbe d’Urgell i tres formadors han pelegrinat als sepulcres de St. Pere i St. Pau en aquest any jubilar paulí.

Han celebrat l’Eucaristia a rpop del sepulcre de St. Pau, i a la Capella Clementina prop del Sepulcre de St. Pere. Així mateix han pogut assistir a l’audiència general del Sant Pare Benet XVI que els ha dedicat una salutació especial, plena d’afecte.

Han ogut visitar detingudament les quatre grans Basíliques romanes: St. Pau, St. Pere, Sta. maria i St. Joan del Laterà, i altres Esglésies ben significatives de Roma: Sta. Creu de Jerusalem, Sta. Pràxedes, St. Pere in Vincoli.

Dins les visites de coneixement de la Cúria Romana han estat rebuts pels Arquebsibes Secretaris de les Congregacions de Doctrina de la Fe i de Culte diví i Sagraments, bes Mons. Ladaria i Mons. Patabendige, que els han explicat el treball que es realitza a la Cúria i en les respectibes Congregacions, i el sentit de comunió de l’Església de Roma que presideix en la caritat i les Esglésies particulars.

Així mateix han estat al Col·legi Espanyol de St. Josep, a les Universitats Gregoriana i Lateranense, i a les Catacombes de St. Calixt on hi van poder celebrar la santa Eucaristia.

Han estat uns dies de comunió viscuda amb el Sant Pare i l’Església de Roma, que els ha de servir en la seva formació sacerdotal oberta i sempre fidel i amorosa amb l’Església universal.

img_0295img_0627img_0260img_0288