Passen els Reis i adoren Jesús Infant

La vesprada del 5 de gener, i com assenyala la tradició, la Cavalcada dels Reis d’Orient que va tenir lloc a Agramunt -com també en altres poblacions i parròquies del Bisbat d’Urgell- va recórrer els carrers de la Vila, acompanyats pels infants i les famílies que la volien reviure un any més, aquesta vegada amb totes les mesures a què obliga la pandèmia que es viu arreu del món.

A més de tot el que marca el tradicionari popular català de les carrosses, dels patges, dels discursos de les autoritats, i especialment dels personatges dels Reis: Melcior, Gaspar i Baltasar, hi ha un moment que encara es present en moltes de les cavalcades de les nostres parròquies i és l’escenificació de l’Adoració dels Reis Mags a la imatge del Nen Jesús de les parròquies. Es fa present el text de l’Evangeli que llegim en la Festa de l’Epifania i que trobem en l’Evangeli de Mateu, “Llavors l’estrella que havien vist sortir començà a avançar davant d’ells, fins que s’aturà damunt el lloc on era l’infant. L’alegria que tingueren en veure l’estrella va ser immensa. Van entrar a la casa, veieren el nen amb Maria, la seva mare, es prostraren a terra i el van adorar. Després van obrir les seves arquetes i li oferiren presents: or, encens i mirra.” (Mt 2, 9-11).

El repic de campanes va marcar l’arribada a l’església parroquial d’Agramunt dels Reis d’Orient i el seu seguici i en el marc de la portalada romànica del temple parroquial, bellament presidida per una escultura del segle XIII amb el tema de l’Adoració. Un moment que omplia d’emoció els infants, els pares i el grup de fidels que anaven a la missa de vigília de l’Epifania.

Després els Reis continuaren, junt amb la seva comitiva, el seu camí pels carrers d’Agramunt, i algunes famílies amb nens petits van atansar-se per fer elles també la seva Adoració a la imatge del Nen Jesús, demanaven que el Messies, el Fill de Déu, els donés amor i fe per al nou any que acabaven d’encetar. Aquest moment de la veneració dels diferents membres d’una família ens recordava que estem commemorant l´”Any de la Família Amoris Laetitia”, bonica manera de celebrar-lo, en una diada que té molt de familiar, com és la festa dels Reis.