Onzena edició de Canòlich Music, recuperant l’Eucaristia amb música en directe

L’onzena edició del festival de música cristiana, Canòlich Music, es va cloure el vespre del 25 de novembre, amb una Eucaristía a la parroquia de Sant Julià i Sant Germà, presidida per Mn. Pepe Chisvert, Rector i Delegat d’Ensenyament del Bisbal d’Urgell, i en la que va participar amb una benedicció final als joves participants, l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives.

L’església es va omplir de gom a gom per a viure en directe la música del grup Ubuntu, hereus dels temes creats per Kairoi i Xirat, i es van viure moments emocionants com en la interpretació del Pare Nostre, l’escenificació del conflicte Israel-Palestina i la resolució a travès de l’estesa de ponts entre les persones (escenificada pels alumnes Diego Martin, Joel Travé i Jan Jethani); i també les paraules finals de l’Arquebisbe, que va encoratjar a tots a mantenir un diàleg profund amb Déu, a anar més enllà dels propis conflictes per, a través de la humilitat, establir vincles d’amor i de confiança amb els altres. Els joves de totes les edats i els adults assistents a la celebració van participar i compartir la pregària, la reflexió i la fe. La lectura del dia, en la darrera setmana de l’any litúrgic, i en la celebració de la Solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist, fou realitzada per un professor de religió, César Arranz, també de l’equip organitzador de l’esdeveniment. Alumnes de diferents escoles van portar les canadelles, el pa i el vi, el calze i la patena durant l’ofertori: Ardián, Cortés, Sara Araujo, Nuria Bardosa i Gil Reig. Les pregàries van ser llegides per la Janna Campamà i el Jordi Ballesté.

Aquesta edició del Canòlich Music s’ha dut a terme sota el lema “Joves amb empenta”. Amb un tó sinodal, el festival es va organitzar amb una gran participació dels joves. Amb la creació del Consell de joves del Canòlich, integrat per joves dels diferents sistemes educatius del Principat d’Andorra, es van crear diferents actes al llarg de la setmana: del dia 22 al 25 de novembre el Canòlich Music va fer-se present a les aules dels col·legis andorrans, i va oferir als joves la possibilitat de connectar amb la música de manera educativa i inspiradora. Es va fer amb la participació dels cantants Cesc Sansalvadó i Alfred Garcia en xerrades educatives i de reflexió. Aquesta col·laboració entre joves i educadors ha tingut com a objectiu escoltar, acompanyar i alhora animar als joves.

Enguany, més de 1.500 joves dels diferents sistemes educatius d’Andorra han seguit les activitats. El divendres 24 fou una jornada plena d’emocions: primer la pregària a l’església parroquial de Sant Julià de Lòria; després, una sèrie de 16 tallers destinats als alumnes de secundària, ben diferents: de percussió corporal, d’introducció al ball de bastons,  de zumba, de cant, d’interpretació… centrats molts en la música, van transmetre valors, i van millorar la cohesió de grup i el treball en equip. A la tarda, després d’un dinar de germanor a la plaça de la Germandat, es va celebrar el concert d’Aisha a l’església parroquial de Sant Julià. Precisament Aisha, va estar present en l’Eucaristia, al costat d’Ubuntu, en el presbiteri, i va poder saludar personalment l’Arquebisbe en acabar la celebració, juntament amb Mn. Pepe Chisvert.