Nou pla d’acció parroquial de Càritas d’Urgell

Un bon nombre de treballadors, col·laboradors i voluntaris de Càritas d’Urgell es van aplegar el 10 de febrer al Santuari del Sant Crist de Balaguer per conèixer el Pla d’Acció Parroquial amb el qual l’entitat vol donar respostes als nous reptes que planteja la situació actual.

La presentació del pla va anar a càrrec de Mn. Jaume Mayoral, Delegat diocesà de Càritas, i del director voluntari, Josep Casanova. El pla d’acció es divideix en dos grans eixos: el programa d’acollida i assistència, que comprèn àmbits com els serveis d’atencions i d’ajuts, els pisos d’acollida transitòria i el pla de formació permanent; i el programa de dinamització parroquial, sota el qual s’estructuren activitats com la gestió del voluntariat, el suport a l’organització parroquial de l’entitat o el pla d’acció solidària. La jornada es va cloure amb una taula rodona sobre “L’acció de Càritas en l’àmbit parroquial”, en la qual va intervenir com a ponent Silverio Agea, secretari general de Càritas espanyola.

Agea va començar la seva intervenció parlant de la “identitat de Càritas”, per recordar que no es tracta d’una ONG ni d’una empresa de serveis socials, sinó que “Càritas és l’Església mateixa que realitza l’acció caritativa i social”, i va citar el Papa Benet XVI quan deia: “L’amor al proïsme arrelat en l’amor de Déu és sobretot una tasca per a cada fidel, però ho és també per a tota la comunitat eclesial, i en totes les seves dimensions. […] En conseqüència, l’amor necessita també una organització, com a punt de partida per a un servei comunitari ordenat”.

El secretari general de Càritas espanyola va fer tot seguit una àmplia reflexió sobre quina ha de ser la tasca actual de Càritas, una tasca que va definir com a “integral e integradora, d’assistència i de promoció”, i que sempre ha de partir “d’un diagnòstic precís dels problemes socials”; i va cloure la seva ponència amb unes paraules de la M. Teresa de Calcuta: “la vida és oportunitat, aprofita-la; la vida és bellesa, admira-la; la vida és un repte, enfronta’l; la vida és un deure, compleix-lo; la vida és preciosa, tingues cura d’ella; la vida és riquesa, valora-la; las vida és amor, viu-la”.

p1000254p1000256p1000257p1000259