Mort de Mn. Joan Marquilles i Llorens

El dia 2 de juliol a la nit va morir a la rectoria de Bellvís Mn. Joan Marquilles i Llorens, al cel sia. Va néixer a Bellcaire el 16 de gener de 1936 i va iniciar el Noviciat a l’Orde dels Franciscans, el juliol de 1955. El 30 d´agost de 1959 féu la seva professió solemne com a franciscà i el 17 de juliol del 1960, rebé l’ordenació sacerdotal.

Del 1960 al 1962 fou destinat a Barcelona on hi realitzà un curs de Pastoral i del 1962 al 1966 residí a Anglaterra per a estudiar Llengua i Literatura angleses. Del 1967 al 1973 fou destinat a la Comunitat Franciscana de Balaguer.

El setembre del 1973 demanà autorització que li fou concedida per fer una experiència de vida parroquial al Bisbat d’Urgell i el novembre de1988 fou incardinat a la nostra diòcesi d’Urgell.

En el nostre Bisbat se li van confiar les següents responsabilitats:
Del 1973 al 1989, residí a la Parròquia d´Artesa de Segre, i tingué confiades les parròquies de Vilanova de Meià, Fontllonga, Figuerola de Meià, Lluçars, Peralba, Sta. Maria de Meià, Anya, Montargull, Montmagastre i Folquer-Comiols.
El setembre de 1990 és nomenat Vicari Parroquial de Puigcerdà i se li confiaren les parròquies d’Age, Meranges, Vilallobent.
El setembre del 2000 és nomenat també Administrador parroquial de Bellver de Cerdanya, Baltarga, Coborriu, Eller-Cortàs, Pedra-Bor, Pi, Prats-Sansor, Riu, Sta. Eugènia, Talltendre i Prats i Sansor.

L´1 de setembre de 2005 va ser nomenat Rector de Bellvís i Els Arcs, i el juliol de 2008, també se’l féu Rector d’El Poal, llocs on actualment servia com a pastor sol·lícit.

Va morir a Bellvís el dia 2 de juliol de 2009 i el seu enterrament ha tingut lloc a Bellvís presidides les seves exèquies pel Bisbe d’Urgell i molts sacerdots del presbiteri. Que Déu premiï les seves bones obres i al Cel ens puguem retrobar!

040709marquilles