Visita Pastoral a la Parròquia d’Encamp (2)

Visita Pastoral a la Parròquia d’EncampDilluns dia 25 de novembre de 2013 tingué lloc la segona jornada de la Visita Pastoral del Sr. Arquebisbe d’Urgell a la Parròquia d’Encamp (Principat d’Andorra).

Fou rebut per l’Il·lm. Sr. Rector de la Parròquia i Vicari episcopal de Pastoral, Mn. Antoni Elvira. Junts s’adreçaren a visitar l’Escola Andorrana de Maternal i Primera Ensenyança d’Encamp. Allà fou rebut per la Sra. Ester Vilarrubla, Directora del Departament de l’Escola Andorrana del Ministeri d’Educació del Govern d’Andorra i pel Sr. Santi Rodríguez, Director de l’Escola i per la Sra. Mònica Sánchez, Cap d’estudis.

L’Arquebisbe i Copríncep mantingué una reunió amb aquests membres de l’equip directiu de l’Escola. L’informaren que en l’actualitat els alumnes matriculats són 419 i que el claustre de mestres està format per 54 educadors. El Sr. Arquebisbe s’interessà pel funcionament del centre educatiu i per la marxa del curs, i per quins eren els principals reptes que l’Escola tenia en aquell moment. Fou informat per part de l’Equip directiu que en l’actualitat l’Escola està implementant els continguts del Pla Estratègic de Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà (PERMSEA). El principal pilar és l’enfocament competencial de l’aprenentatge a través de l’adquisició de coneixements a través de les àrees d’aprenentatge, la consolidació de l’aprenentatge amb la resolució de situacions complexes i l’ampliació i intercanvi de coneixement per mitjà de treball en equip cooperatiu.

L’Arquebisbe felicità a l’Equip directiu per la seva tasca i especialment volgué que transmetessin als mestres de Maternal i Primera Ensenyança el seu reconeixement per la tasca que duen a terme en unes edats que són fonamentals per al desenvolupament de la persona humana i per adquirir una sèrie de competències com la lectura i l’escriptura, que seran fonamentals en la vida dels alumnes. En aquest sentit recordà com l’escriptor Albert Camus, Premi Nobel de Literatura, del qual se celebra enguany el centenari del naixement, en rebre l’any 1957 aquest prestigiós guardó recordà i volgué dedicar el guardó al seu mestre de primària, que l’havia iniciat en la lectura.Posteriorment el Copríncep episcopal visità els alumnes i les instal·lacions de l’escola acompanyat per l’Equip Directiu.

Després d’atendre els Mitjans de Comunicació que s’havien desplaçat per cobrir l’acte, es traslladà acompanyat del Sr. Rector a l’Escola Andorrana de Segona Ensenyança.

A la seva arribada fou rebut per la Sra. Ester Vilarrubla i per la Sra. Mariona Badia, Directora del centre educatiu i per la Sra. Lupe León, Cap d’estudis. L’equip directiu acompanyà el Copríncep episcopal a escoltar el “Cor d’Encamp” format per alumnes de totes les edats de l’Escola Andorrana de Segona Ensenyança, amb professors, i dirigit professor de música Sr. Jordi Vila, que voluntàriament es reuneix per assajar i formen aquest grup musical. El Cor obsequià Mons. Vives amb el cant de tres peces musicals per a donar-li la benvinguda al centre i manifestar-li la seva joia per la seva presència.

Acabada l’audició l’Arquebisbe felicità els alumnes i mostrà el seu agraïment per la seva deferència en voler-lo obsequiar amb el cant d’aquestes cançons, per donar-li la benvinguda i manifestà el valor del cant que ajuda a obrir l’ànima a les dimensions més profundes  de la persona humana. El Copríncep episcopal es felicità pels diversos grups musicals que donen al país Andorrà una gran qualitat musical com els Petits Cantors Lliures d’Andorra o l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) i també per aquest Cor d’Encamp; tots dediquen el seu temps i esforç a cultivar aquesta bonica art, la més abstracta de totes, destacà, com és la música. Posteriorment Mons. Vives saludà un per un tots els membres del Cor i s’interessà per ells.

Acompanyat de l’Equip directiu pogué visitar el centre educatiu i diverses de les classes on parlà amb els alumnes interessant-se per ells i per les seves problemàtiques. Particularment significativa fou la visita a l’aula d’acollida on l’Escola de Segona Ensenyança d’Encamp ofereix un espai d’acollida pels alumnes estrangers que arriben al país Andorrà i s’incorporen a l’escola. Allà pogué conèixer la realitat de l’anomenat “servei de mediació” que alguns alumnes ofereixen als seus companys per tal de fer de mitjancers en les problemàtiques ordinàries del dia a dia de la convivència escolar. Finalment l’Arquebisbe visità el servei de menjador de l’Escola i el personal laboral que el conforma i pogué departir amb ells.

A la tarda visità el Casal dels padrins, on pogué conèixer de prop els treballs manuals que hi fan la cura dels horts durant el bon temps i les excursions i activitats lúdiques que duen a terme. Els convidà a visitar el Palau episcopal i a un berenar quan ells vulguin.

I després a l’Església de Sta. Eulàlia tingué una reunió del Consell Pastoral de la Parròquia, i els Mossens. Li exposaren les activitats actuals de la Parròquia, el nombre d’habitats i de practica religiosa, la situació de la vida parroquial. Revisaren les activitats de la catequesi i de Càritas parroquial. L’Arquebisbe els animà a obrir de bat a bat el temple, a sortir a anunciar l’Evangeli, a enfortir els lligams de les famílies i a viure el do de ser el Cos de Crist, una família unida per la comunió que testimonia la fe en Crist.

Acabaren amb la celebració vespertina de l’Eucaristia, i l’Arquebisbe recollí el text proclamat a l’Evangeli per demanar que imitéssim la vídua pobra que ho tira tot al tresor del temple, perquè “donava tot el que tenia per viure”, i nosaltres també hem de donar la vida per amor a Déu i als germans.