Mons. Vives celebra el Nadal al Centre Penitenciari de La Comella

L’Arquebisbe i Copríncep, Mons. Joan-Enric Vives, va visitar el Centre Penitenciari de “La Comella” del Principat d’Andorra la tarda del dia 20 de desembre i va presidir la celebració eucarística del Nadal amb els interns i el personal del centre. Anava acompanyat pel Representant Personal del Copríncep Sr. Eduard Ibáñez i el Delegat diocesà de pastoral penitenciària i Arxiprest Mn Ramon Sàrries.
A la seva arribada fou rebut pel Director i el Director adjunt del Centre, Sr. Miquel Àngel Garcia i Sr. Carles Oferil amb els qui va mantenir una breu trobada informativa. En acabar, es desplaçaren a l’espai preparat per a la celebració, on va presidir l’Eucaristia.
Un grup de joves de l’escola Mare Janer i professors d’aquesta escola i del Col·legi Sant Ermengol van animar la celebració i van cantar nadales al final de la missa. Mons. Vives va saludar personalment cadascun dels interns.
A la trobada amb el Director i Subdirector, l’Arquebisbe va ser informat de la situació actual dels presos interns, els funcionaris i el Centre Penitenciari. La Direcció del Centre va explicar les necessitats en millorar els espais per a poder realitzar tallers formatius i de manualitats per als interns, i també en millorar l’atenció als dos interns que hi havia en aquell moment en l’espai dedicat a salut mental.
Actualment hi ha 49 persones internes, dels que 9 estan en règim preventiu, 22 penats i 4 dels interns són dones. El Centre Penitenciari disposa de 60 agents per a atendre les necessitats actuals.
Mons. Vives, a la seva homilia, glossà les lectures, del Llibre d’Isaïes, que parla de la llum que ens guia en la voluntat de sortir de les tenebres que a vegades trobem a la vida, i exhortà els interns a viure la festa de Nadal com un moment de joia i d’esperança malgrat trobar-se en situació de privació de llibertat i lluny de la pròpia família. Crist és la llum que ens guia per trobar el cami de l’esperança i el recomençar, que ens dona força per superar els obstacles.
Al final de la missa, cada intern rebé un lot-obsequi de Càritas Andorrana i un llibre amb l’Evangeli de cada dia, i pogué saludar personalment el Copríncep o fer-li arribar algun missatge o petició.
Posteriorment tingué lloc una petita explicació didàctica per als joves que havien acudit a la celebració eucarística, sobre el Centre i la seva organització interna i cadascun va rebre un obsequi fet pels reclusos, en agraïment per la visita dels joves.