Mons. Vives assisteix a la inauguració de “Catalunya 1400” sobre el gòtic internacional

2929_006

L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va assistir el dia 28 de març, a la inauguració de la mostra que el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) ha organitzat sobre el gòtic català i que acull una peça d’orfebreria del fons del Museu Diocesà d’Urgell, el calze del bisbe Galceran de Vilanova, una obra cabdal de l’argenteria catalana.
La mostra, sota el títol “Catalunya 1400. El gòtic internacional“, revisa un dels cicles més creatius en la història de l’art català, que coincideix amb l’etapa de l’art occidental coneguda com el “Gòtic Internacional”. Aquest període s’inicia a finals del segle XIV i ha donat artistes que ocupen un lloc central en la història de l’art europeu.

El calze de Galceran de Vilanova, bisbe d’Urgell dels anys 1388 al 1415, mostra un complex programa figuratiu i forma part del fons del Museu Diocesà d’Urgell. Es pot veure formant part de l’àrea d’orfebreria i escultura de la mostra, juntament amb la divisa del rei Carles VI de França o al Creu processional d’Igualada, entre d’altres peces.

Aquesta exposició és la primera de conjunt dedicada a una etapa de l’art gòtic a Catalunya i aplega una mostra molt selectiva de grans obres mestres. Reuneix obres de diferents museus i biblioteques de Catalunya, Espanya i diversos indrets d’Europa així com també d’esglésies parroquials, monestirs o catedrals.

L’acte fou presidit pel Conseller de Cultura Hble. Sr. Ferran Mascarell, el President del Patronat del MNAC Excm. Sr. Miquel Roca Junyent, el Director Pep Serra i altres autoritats. Mons. Vives va assistir a l’acte acompanyat de Mn. Josep M. Mauri, Vicari General i Delegat Diocesà de Patrimoni i també de la sots-delegada de Patrimoni Sra.Clara Arbués. També hi havia altres autoritats eclesiàstiques dels Bisbats que han prestat obres per a la mostra.

2926-0132929_0042929_0052930-018

mnac1400