Multitudinari comiat a Mons. Bonjorn a Bogotà

img-20120229-00022mons_sebasti__bonjornL’arquebisbe Mons. Vives va presidir dimecres 29 de febrer l’enterrament del sacerdot urgellenc a la parròquia de la Sagrada Família, a Bogotà.
Mons. Sebastià Bonjorn Sales va morir aquest dilluns 27 de febrer a Bogotà, a l’edat de 84 anys.
Mons. Bonjorn va néixer a Vallverd d’Urgell, el 9 de gener de 1928 a casa de Josep Bonjorn Domenjó i Carmen Sales. Va realitzar els seus estudis secundaris al Seminari Conciliar, de Filosofia i de Teologia fins el 1950.
Va ser ordenat sacerdot el 17 de juny de 1951 per Monsenyor Ramon Iglesias a la Diòcesi d’Urgell.
Es preveu que se celebri una missa funeral en la seva memòria al Bisbat d’Urgell, a l’església de Sant Miquel de Vallverd d’Urgell, el proper dia 11 de març, a les 17:30, presidida per l’Arquebisbe, amb la presencia de la seva família.
Monsenyor Bonjorn Sales va prestar els seus serveis pastorals primer a La Guàrdia de Tornabous, a Vielha, Cabanabona, Vilalta, Cubells, Florejacs i Guardiola.

Després, va ser destinat a l’arxidiòcesi de Bogotà des de 1964 com a membre de la O.C.S.H.A. (Obra de Cooperación Sacerdotal Hispano Americana). Va treballar com a Capellà de l’Hospital San Juan de Dios, de la Universidad Nacional, fou i Vicari Ecònom de la Parròquia El Santísimo Sacramento; va ser Vicari Ecònom i després Rector (1965 – 1995) de la Parròquia La Sagrada Família.
Al 1965 va crear la Fundación Instituto Tecnológico del Sur, col legi dedicat a l’educació de nens d’escassos recursos;, allí va exercir inicialment com a professor i es va dedicar també a la Pastoral Educativa.
El 1991 va fundar per la gent gran la Llar La Casa Nostra, a Bogotà i Chinauta
El 1995 va rebre la medalla Simón Bolívar com a condecoració del Ministerio de Educación Nacional, destacant la seva tasca en favor de l’educació.
El 1996 va ser nomenat Membre de la Junta Directiva del Instituto Tecnológico del Sur i el 1998 va ser Vicari Parroquial a la Sagrada Família.
El 1999 l’Alcaldia Major de Bogotà li va concedir a Monsenyor Bonjorn Sales el títol de Colombià per adopció; l’any 2000 és nomenat Director Executiu i Representant Legal de la Fundació Instituto Tecnológico del Sur i en aquest mateix any va ser designat Prelat d’Honor del Sant Pare Joan Pau II.
L’any 2005 el Senat de la República de Colòmbia li va atorgar la condecoració de Gran Oficial de l’ordre del Congrés de Colòmbia com a reconeixement al servei prestat en aquest país.

Mons. Rubén Salazar Gómez, Arquebisbe de Bogotà, els seus Bisbes auxiliars i Vicaris Episcopals, el Clergat i els membres d’aquesta Església Particular han lamentat la mort de Monsenyor Bonjorn Sales, s’han unit en oració d’acció de gràcies per la seva vida i el seu ministeri.

Mons. Joan-Enric Vives va presidir dimecres les exèquies del sacerdot urgellenc, que es van fer a la Parròquia La Sagrada Família del barri del Carmen a Bogotà.
Fotos de la celebració:
img-20120229-00035img-20120229-00036img-20120229-00057
D'esquerra a dreta: Mn. Xavier Parés, Mons. Joan Martí, Mons. Sebastià Bonjorn, Mons. Vives i Mn. Lluís Dies.