Mn. Josep M. Mauri jura com a nou Representant Personal del Copríncep Episcopal

dsc_0031a

Aquest divendres 20 de juliol de 2012, a les 11:30h del matí, el M.I. Mn. Josep Maria Mauri Prior, Vicari general de la Diòcesi d’Urgell, ha estat nomenat i ha jurat el càrrec com a Representant Personal del Copríncep Episcopal d’Andorra, en un acte sobri i solemne al Palau Episcopal de La Seu d’Urgell.

El M.I. Mn. Josep M. Mauri Prior és Vicari General i Vicari per als Assumptes Econòmics del Bisbat d’Urgell. En els dos darrers anys, ha vingut desenvolupant la tasca d’Adjunt a Representant del Copríncep episcopal, en estreta col.laboració amb el fins ara Representant personal del Copríncep M.I. Dr. Nemesi Marquès Oste i amb la resta del personal dels Serveis del Copríncep.
El Dr. Nemesi Marquès ha estat nomenat Assessor dels Serveis del Copríncep Episcopal, i continua essent Canonge de la Catedral de La Seu, Vicari judicial de la Diòcesi d’Urgell i Rector de les Parròquies que ja servia fins ara.

dsc_0034adsc_0045adsc_0072a

M. I. Mn. Josep Maria MAURI i PRIOR

Nascut a Alzina de Moror, Pallars Jussà (1941), fou ordenat de prevere el 1965.

Realitzà estudis de Filosofia i Teologia al Seminari d’Urgell, i és llicenciat en Història Eclesiàstica per la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma, i en Filosofia i Lletres (Secció d’Història General) per la Universitat de Barcelona.

Durant cinc anys fou Vicari d’Andorra la Vella, i també tingué altres càrrecs parroquials.

De 1994 a 2002 fou Delegat Episcopal d’Acció Caritativa i Social i de Càritas Diocesana d’Urgell. I de 1997 a 2003 fou Rector i Arxiprest de Tremp.
Des de 2003 és Vicari Episcopal per als Assumptes econòmics i Ecònom de la Diòcesi, Canonge de La Seu d’Urgell, Membre del Consell Presbiteral i del Col•legi de Consultors d’Urgell, i Delegat diocesà de Patrimoni Cultural.
El 2010 fou nomenat Vicari General de la Diòcesi i Adjunt al Representant Personal del Copríncep Episcopal.