Urgell assisteix a l’Assemblea de Càritas Catalunya

Les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya van celebrar el 3 de novembre, a la seu de la Conferència Episcopal Tarraconense, l’Assemblea anual. Hi van assistir els representants de les 10 diòcesis catalanes, i la assemblea va ser presidida per la Presidenta de Càritas Catalunya, la Sra. Carme Borbonès, així com el bisbe delegat de la Tarraconense per a Càritas, Mons. Lluís Martínez Sistach. Com a representants del nostre bisbat urgel•lità van participar, el Director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova, el Secretari General, Sr. Carles Martín i el Delegat Episcopal, Mn. Jaume Mayoral. Es va seguir un atapeït ordre del dia. Es va fer la presentació interna de l’esborrany de la “Memòria social de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya 2014” on es recullen les actuacions que es fan des de totes les Càritas Diocesanes i Parroquials a Catalunya. Un document pràctic que vol mostrar als Mitjans de Comunicació i a la societat catalana, l’acció social que realitzen les Càritas arreu del territori. Es fa un repàs de tots els àmbits de treball i dels projectes que els acompanyen i que toquen moltes realitats de la nostra societat: acollida i acompanyament, cobertura de necessitats bàsiques, gent gran, els sense llar i habitatge, família i infància, salut, educació i formació persones adultes, inserció laboral i economia social, assessoria jurídica. Amb tot un seguit de xifres que donen informació de la gran tasca de les nostres Càritas per atendre i ajudar als més marginats, als exclosos, als immigrants, als refugiats, als pobres,… Aquest document es presentarà públicament a Barcelona el dimarts 24 de novembre a la seu de la CET, al C/ dels Àngels. També es va tractar la problemàtica dels refugiats a través d’una informació que ha arribat a l’assemblea de mans de la Comissió de Migració de Càritas Catalunya pels Refugiats, i en la qual s’ha detallat tots els passos que s’han fet fins ara, i com es participa a les diferents Comissions i Equips de Treball de l’Administració del Govern de Madrid i del Govern de la Generalitat, a l’espera de la distribució dels “cupos” de refugiats que ha d’assignar la Unió Europea. El Bisbat d’Urgell, en aquest sentit, ha dut a terme en els dos darrers mesos una primera fase de l’ajuda als refugiats, amb una campanya de recollida de donatius per enviar a les Càritas de la zona de pas dels refugiats (Grècia, Macedònia i Sèrbia). Es va informar i aprovar el projecte d’un programa radiofònic setmanal que difongui la tasca de les Càritas Diocesanes i Parroquials, en emissió des de Ràdio Estel i per a tota Catalunya. En el torn d’informacions de les Comissions que configuren els equips de treball de Càritas Catalunya es va informar dels àmbits de la seva responsabilitat: de formació i voluntariat, sociolaboral i també d’immigració. Es va posposar la renovació en el càrrec de la Presidència de Càritas Catalunya: es va demanar que la presidenta, Sra. Borbonès pugui continuar el seu mandat fins al juny del 2016 i aquesta proposta serà comunicada als bisbes perquè ho puguin ratificar. En acabar l’Assemblea de Càritas Catalunya, es va compartir el dinar que va presidir el Cardenal Mons. Sistach en ambient de germanor.