Missa d’Acció de Gràcies a Montgai pels 10 beats màrtirs nascuts al Bisbat d’Urgell

20131103montgai3L’església parroquial de Montgai va acollir el diumenge 3 de novembre, a les 17:00 una Missa Solemne d’Acció de Gràcies en memòria de 10 nous beats màrtirs nascuts i batejats a la diòcesi d’Urgell.

La cerimònia va acollir els familiars i amics dels beats màrtirs, representants de les congregacions religioses a les que pertanyien alguns d’ells, amb el Rvdm. P. Provincial dels Carmelites Descalços P. Agustí Borrell OCD, un representant el P. General dels Fills de la Sda. Família  i un germà de Les Avellanes en representació dels Germans Maristes. També hi acudiren molts fidels i sacerdots que van omplir el temple, a més de les autoritats locals, encapçalades per l’Il.lm. Sr. Alcalde de Montgai, Jaume Gilabert.
De Montgai eren fills Mn. Pau Segalà i el P. Francesc de l’Assumpció Segalà, ambdós germans. Els 10 beats màrtirs van ser beatificats en una acte a Tarragona el passat dia 13 d’octubre, formant part d’un grup de 522 màrtirs de la persecució religiosa durant la contesa civil espanyola del segle XX.
L’Arquebisbe també esmentà dos altres cristians de Montgai assassinats per la seva fe durant aquell trist període, Mn. Pere Massana sacerdot diocesà d’Urgell, que era en aquell moment rector de Vilanova del Cantó, i un altre parent seu el Sr. Francesc Solé, pare de deu fills.

Mons. Vives va posar en relleu a la seva homilia que els màrtirs són exemples de virtut i de fidelitat: “els cristians d’Urgell, dels pobles on van servir o d’on eren, estem contents. Ells reben ara el reconeixement de l’Església i els tenim per intercessors nostres. És la joia de la família cristiana la que vivim avui, és una celebració de pau i d’amor”. L’Arquebisbe va citar el darrer comunicat de la CET, on els bisbes es comprometen a treballar per la reconciliació entre tots els ciutadans, i per la guarició de les ferides que encara poguessin restar obertes, i en el que també assenyalen que desitgen que es continuï investigant aquell periòde històric. “Siguem portadors de reconciliació, va assenyalar Mons. Vives, és un do que portem, i que hem de preparar i de servir: mai més la intolerància, el menyspreu, la persecució religiosa o la guerra”.

20131103montgai120131103montgai220131103montgai520131103montgai4