Ministeris de Lectorat i Acolitat al Sr. Josep Montoya en camí del diaconat permanent

A l’església parroquial de St. Feliu de Sort, diumenge dia 22 de març, IV de Quaresma, el Bisbe d’Urgell ha conferit dins l’Eucaristia dominical els ministeris del Lectorat i l’Acolitat al Sr. Josep Montoya i Viñas. Estava acompanyat pel Rector del Seminari i Secretari general del Bisbat, Mn. Ignasi Navarri, per Rector de Sort i Arxiprest Mn. Antoni Elvira, i per Mn. Enric Prat.

El Sr. Josep Montoya que des de ja fa uns anys col·labora en l’assistència pastoral dels pobles veïns de Sort, sobretot a Gerri de la Sal i a Peramea, és casat amb la Sra. Conxita Salvadó i tenen quatre fills. El Dilluns Sant dins l’Eucaristia Crismal rebrà l’Adminissió als Ordes, i si Déu ho vol, el dia de St. Jaume proper, 25 d’abril, rebrà el Sagrament del Diaconat a la S.E. Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, es´devenint així el rpimer diaca permanent ordenat pel Bisbe Joan

El Sr. Bisbe a l’homilia ha exhortat a creure fermament en l’amor de Déu que envia el seu Fill al món per amor, i no per condemnar-nos; perquè sigui la nostra llum i no visquem més en les tenebres. Cal estimar aquesta llum, i deixar-se il·luminar sempre per ella en les nostres conductes. El temps de l’exili s’ha de viure amb perspectiva que la Llumm vindrà, que no serà permanent, sinó que estem cridats a reconstruir el que estava destruït, comentant la primera lectura del diumenge, del 2on. llibre de les Cròniques.

Sobre els dos Ministeris de Lector i Acòlit que rebia aquest laic en camí cap al Diaconat permanent, el Bisbe d’Urgell ha aclarit com ser Lector agafa tota la vida, ja que es tracta de llegir, creure, ensenyar i testimoniar la Paraula de Déu a tothom, i per sempre. Ha fet adonar com encara al món hi ha tanta gent cega, analfabeta, minusvàlida per a llegir i escoltar la veu de Déu, i que el creient Lector ha de ser el portaveu d’aquesta Paraula que l’ha de fer arribar amb els llavis i la vida a tots els qui l’esperen.

Igualment ser Acòlit vol dir que el Sr. Josep Montoya des d’ara ha d’estim ar i viure per a Crist Eucaristia, ajudant els sacerdots i els fidels a viure oferint-se com Crist en l’altar, i a repartir-se com Crist es reparteix en el pa. Deixar-se menjar pels germans, configurat a Crist Pa de vida.

Avui ha rebut, doncs, una benedicció de l’Església perquyè pugui viure l’ideal de vida cristiana que culminarà en l’ordenació diaconal, que el farà diaca de Crist (servidor de tots) per sempre.

També el Sr. Bisbe ha parlat de la vocació al ministeri prebiteral que tant necessitem i del Seminari diocesà; del viatge de Benet XVI a Àfrica que cal que acompnayem amb la nostra intercessió; i de la propera Jornada per la Vida, que cal celebvrar com un compromís per “protegir tota vida”, especialment la dels més febles.

josepmontoya