Ministeri de Lector al seminarista Martín Candela Azorín

A l’església del Seminari Major Interdiocesà el dia 30 de maig, festa litúrgica del Beat Pere Tarrés, l’Arquebisbe d’Urgell va conferir dins l’Eucaristia el ministeri del Lectorat al seminarista Martín Candela i Azorín. Estava acompanyat pel Rector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Javier Vilanova; pel Rector d’Urgell i Vicerector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Gabriel Casanovas; pels Vicaris Generals i Episcopals d’Urgell; així com per un bon grup de preveres amics del jove seminarista, pels seus pares, Martín i Maria, que amb molta emoció van participar de l’Eucaristia i per la resta de seminaristes que conformen la comunitat del Seminari Major Interdiocesà.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric va subratllar com ser Lector agafa tota la vida, ja que es tracta de llegir, creure, ensenyar i testimoniar la Paraula de Déu a tothom, i per sempre. Ha fet adonar com el creient Lector ha de ser el portaveu de la Paraula de Déu que l’ha de fer arribar amb els llavis i la vida a tots els qui l’esperen. Primer l’ha d’haver gustat, tastat i rumiat, perquè després la pugui proclamar amb credibilitat entre els seus germans. Animà el jove seminarista a viure sempre de la Paraula de Déu que aquell dia li era lliurada amb l’entrega de la Bíblia i destacà com les imatges romàniques d’Urgell mostren sempre el Fill de Déu sostenint el llibre de la Paraula: Taüll, Meritxell, Núria, etc.

Al final de l’Eucaristia l’Arquebisbe Vives volgué tenir unes paraules pels pares del seminarista agraint-los el do de la vida del seu fill i valorant la seva tasca en educar el seu fill i manifestant-los l’alegria de la Diòcesi d’Urgell perquè aquest jove pugui esdevenir un dia, amb l’ajuda de Déu, prevere de l’Església d’Urgell.