Memòria del Beat Josep Sala i Picó a Ponts

hm5d8393

Aquest dilluns 23 se celebra al nostre bisbat la memòria litúrgica del Beat Josep Sala Picó, prevere, i companys màrtirs Va morir màrtir el 23 de juliol de 1936 a Toledo d’on era Rector del Seminari Menor Diocesà, juntament amb dos companys sacerdots Operaris diocesans. Nascut a Ponts el 24 de juny de 1888, la Parròquia de St. Pere de Ponts ha volgut celebrar, un any més, el record d’aquest màrtir pontsicà, amb la celebració de la memòria a la missa, i també col•locant a l’altar una fotografia del beat i la relíquia que el Sr Arquebisbe va regalar a la parròquia, malgrat que pertany a l’altre beat pontsicà Mn. Josep Tàpies Sala, la festa del qual se celebrarà el proper 13 d’agost. Vol ser una manera de recordar i fer present aquests sacerdots que són símbols vivificadors de les arrels creients a Ponts i arreu del nostre bisbat. Guardem amb agraïment el record de la gran festa de beatificació que va tenir lloc a Roma l’1 d’octubre de 1995, on el Papa i ara també beat, Joan Pau II, el va beatificar juntament amb 8 altres sacerdots operaris diocesans i 13 escolapis, tots ells màrtirs de la persecució religiosa durant la Guerra Civil.

L’exposició i veneració de la relíquia ha convidat els fidels de la parròquia a pregar per l’Església i pels màrtirs cristians d’aquest nou mil•lenni, que també donen la vida per portar arreu la Bona Nova del Regne de Déu, sense tenir por a les persecucions i de vegades a la pròpia mort.

Com ens recorda el Sr. Arquebisbe en la seva Carta Pastoral “Set sacerdots d’Urgell, màrtirs del Crist” (2005): “Els màrtirs són aquells que han portat la vivència del Misteri de la Pasqua de Jesucrist fins a les seves últimes conseqüències. Han acompanyat l’Anyell de Déu en la seva Creu i ara viuen per sempre amb Ell“. Podeu llegir tot el text a la secció de documents del Bisbat de la nostra web diocesana.

hm5d8382hm5d8405