L’Església amb tots, al servei de tots

L’Església diocesana la formem tots. Tots som plenament conscients que la Diòcesi d’Urgell, sense la vostra participació i ajuda, no podria fer efectives totes les seves accions pastorals, sagramentals, caritativo-socials, culturals, i de conservació del patrimoni al servei de la comunitat cristiana, i de la societat.

Us vàrem demanar la vostra col·laboració, en el moment de la declaració de la renda, marcant la X a favor de l’Església Catòlica i també a favor d’altres fins socials. És un gest senzill, però de gran transcendència, tant pel que en rebem com pel que representa d’adhesió al nostre servei pastoral i al que representem els cristians enmig de la societat on estem arrelats i a la qual volem lliurar l’anunci de la fe i l’amor del mateix Crist.

Amb l’ocasió de la Diada de Germanor o dia de l’Església Diocesana, us demano, que aquesta celebració contribueixi a un major compromís de tots els catòlics del Bisbat, tant en la vida parroquial com diocesana. Necessitem que els dons i les capacitats que posseeix cadascú les posem, també, al servei de la comunitat i de l’Església diocesana, per tal de vivificar la seva tasca i la seva presència.

Fem nostre el lema de la campanya d’enguany: “L’Església amb tots. Ajuda l’Església, tots hi guanyem“. La fe que hem rebut de generació en generació, també nosaltres, l’hem d’oferir a les generacions que vindran. Aquest do, no es pot transmetre sense esperança i il·lusió. Encara que, a vegades, ens envoltin les boires del cansament o dels desànim, cal saber reaccionar amb capacitat de discerniment davant les dificultats, per tal que aquestes no ens engoleixin i, per altra part, per saber-hi veure els reptes que ens poden obrir portes vers un futur esperançat. Hem de saber transformar les dificultats en reptes a superar, i demanar a Déu que no ens aclaparin. Som portadors d’una gran esperança, que és Jesucrist mateix.

Jo us invito, especialment en aquesta Jornada, que tots donem gràcies a Déu pel do de la fe que hem rebut, i també per ser membres i hereus d’una Església diocesana que els nostres avantpassats han anat bastint amb grans esforços i perseverança. Mantenir la il·lusió i l’estima de la nostra institució eclesial, és la condició indispensable per avançar i no caure en aquesta “globalització de la indiferència”, de què ens parla el Papa Francesc, que asseca el pensament, segresta l’alegria de l’ànima i fa viure en un present insegur i incert, i no creu que hi pugui haver un futur millor. Siguem unes comunitats que amb esperança sembrem la fecunda llavor de la Bona Nova de Jesús.

En ocasió d’aquesta diada, també us convido en la mesura de les possibilitats de cadascú, a col·laborar amb els vostres recursos personals, al sosteniment de la nostra Església diocesana. “Ajuda l’Església, tots hi guanyem”. L’ajut material que oferiu, s’espiritualitzarà a través dels dons de gràcia que l’Església ofereix en la seva vida sacramental, de la caritat vivificadora que agermana, de totes les activitats pastorals i educatives que alimenten les nostres ànimes, i també de comunió efectiva i afectiva amb l’Església universal, que presideix en la caritat el Sant Pare Francesc.

Gràcies per la vostra comunió i la vostra col·laboració.