L’Escola “Macià-Companys” d’Agramunt visita el patrimoni cultural parroquial

Dins de les activitats que aquest tercer trimestre porten a terme l’alumnat de Cicle Mitjà de l’Escola “Macià-Companys” d’Agramunt hi ha la visita a dos espais del patrimoni cultural i religiós agramuntí. Una visita que va ser acompanyada per Mn. Jaume Mayoral, el rector d’Agramunt, qui va agrair la visita escolar per poder donar una explicació des de la vessant religiosa, perquè els alumnes d’altres confessions i creences també puguin valorar els dos espais, com a patrimoni cultural i com a lloc de culte religiós.

El dilluns 29 de maig van ser els alumnes de 4t. de Primària els que van visitar l’ermita del Socós que està ubicada a tocar del Parc de la Riella i del riu Sió, abans als afores del poble i ara dins la part on creix Agramunt. Una visita que els va permetre conèixer la història de l’ermita, i també els elements que hi ha dins la capella, com la còpia de la imatge de la Mare de Déu dels Socós, una imatge de Sant Cristòfol, una pintura mural que explica la història de la troballa de la imatge per uns pastors i altres elements.

El divendres 2 de juny va tenir lloc la visita dels alumnes de 3r. Que, acompanyats dels seus mestres, van visitar l’església parroquial, que és sense dubte un dels espais més importants del patrimoni cultural de la comarca de l’Urgell. Amb una mirada no només a l’art romànic de la portalada i l’interior de l’església, sinó a altres elements ben interessants que hi ha en el temple parroquial i que són menys coneguts, com el retaule del Roser i la seva funció explicativa de la vida de Jesús i de la Verge Maria, les imatges religioses que hi ha en diferents llocs de l’església, les piles d’aigua beneïda i la pila baptismal. Van aturar-se també a la funció dels vitralls i en el cas dels d’Agramunt que parlen de la terra i el cel, de la collita i la pluja. Enguany, i després de la neteja del campanar per part de la brigada municipal, van poder pujar fins dalt de la torre i van contemplar una panoràmica del poble d’Agramunt i de la rodalia i també van veure de prop les grans campanes que hi ha posades. Abans del comiat Mn. Mayoral els va explicar la funció de les campanes en la vida dels pobles, i especialment en la vida dels creients, i la visita va acabar amb el repic de Festa Major, com a comiat. Tots els alumnes van poder escoltar des de la plaça de l’església com repicaven les set campanes de l’església, que moments abans havien vist dalt del campanar.

Aquesta activitat permet als alumnes, tant els que cursen religió com els que no ho fan, conèixer un ric patrimoni que, a més del seu valor cultural, també tenen una significació religiosa, molt important per als creients.