L’Arquebisbe presideix la Missa a TV2

El diumenge dia 30 d’abril, IV Diumenge de Pasqua o del Bon Pastor, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives com a Bisbe President de la Comissió per al Clergat i els Seminaris, on hi ha el departament de pastoral vocacional, va presidir la Missa en català que setmanalment retransmet TV2 per al circuit de Catalunya des de la capella del Noviciat Puresa de María, de Sant Cugat del Vallès. Participaven en els cants la Coral Parroquial de Sant Celoni i a l’orgue el Director Sr. Ignasi Miranda. I va concelebrar amb ell el celebrant habitual Mn. Carles Cahuana.

A la seva homilia Mons. Vives va recordar com en aquell diumenge, conegut com el diumenge d ”El Bon Pastor”, celebràvem la Pasqua i com Jesús és el Bon Pastor i la Porta. Jesús és el Bon Pastor que dóna la vida per les ovelles, perquè les estima, les coneix, i elles El reconeixen. Jesús és la porta que ens mena cap a Déu Pare i la Vida eterna. La seva missió és que tinguem vida i vida a desdir.

Mons. Vives va tenir molt present la Jornada de pregària per les Vocacions i les Vocacions Natives que enguany tenia com a lema “Posa’t en camí. No esperis més”. Per a viure aquest gran repte de respondre a la crida que Crist ens fa directament a cadascun de nosaltres ja des del baptisme: «Vine i segueix-me», posem la nostra mirada en la Mare de Déu, en connexió amb la propera JMJ de Lisboa 2023 i el seu lema: « Maria se n’anà ‘decididament’ (Lc 1,39)». Nosaltres també estem cridats a recórrer el camí del lliurament total als nostres germans, sensibles a les seves necessitats més profundes, perquè són molts els que caminen com ovelles sense pastor, perduts en tantes portes que desfiguren la llibertat. En aquest dia, l’Arquebisbe va animar a demanar al Senyor que no faltin a l’Església sacerdots, religiosos, persones consagrades i matrimonis cristians, missioners i tots els fidels que fem camí sinodalment junt, i alhora cadascú responent a la crida que ens fa Jesucrist. També, que les vocacions nascudes a països de missió tinguin el necessari per formar-se i continuar creixent.

Televisió Espanyola emet des de Sant Cugat la missa dels diumenges de La 2 des del 1983. Primer des dels estudis de la televisió pública i des del 2008 des del Monestir de les Monges Dominiques de Sant Cugat i més recentment des de la capella del Noviciat Puresa de Maria a St. Cugat del Vallès.