L´Hospitalitat de la M.de Déu de Lourdes fa balanç del 31è. Pelegrinatge Diocesà

Un bon grup de membes de l´Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d´Urgell, s´ha reunit a a la Casa d´Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer per revisar el recent pelegrinatge Diocesà al Santuari de la Mare de Déu, celebrat els proppassats dies 1- 4 de juny de 2009.

En primer lloc s´ha constatat l´augment de pelegrins. Enguany han estat més que els altres anys. Uns 650, provinents de tots els indrets del Bisbat.

En línies generals s´ha fet una valoració molt positiva de l´organització i de la realització del pelegrinatge. Enguany, el lema pastoral del santuari de Lourdes, “El Camí de Bernadeta”, invitava a seguir el camí de santedat de Bernadeta.

Després de constatar la intensa experiència espiritual que el pelegrinatge significa, en la seva doble vessant d’Amor a Déu i als germans malalts, s´ha valorat la vivència de les celebracions i el testimoni d´entrega i de servei que es palpa i es contagia a Lourdes.

Es constata i és ben veritat que són poquíssimes les persones que només han anat una vegada a Lourdes. Lourdes no és un viatge més, ni és una visita més. Lourdes atreu i enganxa. En aquest sentit, els participants a la reunió, es comprometeren a participar al pelegrinatge del proper any 2010, previst per als dies 31 de maig al 3 de juny.